Nikola Petrović, prvi čovek EMS, angažovao je različite agencije za marketing i medijsko savetovanje, a neke od usluga podrazumevale su i „razradu koncepta turnira u malom fudbalu“

BEOGRAD - „Elektromreža Srbije“, čiji je direktor Nikola Petrović, inače i kum premijera Aleksandra Vučića, dala je dva miliona dinara agenciji „Blok end rol“ za medijsko savetovanje koje je podrazumevalo i razradu koncepta turnira u malom fudbalu u opštini Grocka.

Plaćanje ovakvih usluga nije svrsishodno niti ekonomski opravdano, smatra Savet za borbu protiv korupcije, koji je to i napisao u izveštaju o trošenju novca 124 državna organa na oglašavanje i marketing. U ove svrhe, kako je otkrio Savet, EMS je od 2011. do 2014. potrošio 32,2 miliona dinara, od čega 17,4 miliona 2013. i 2014. godine, odnosno od kada je Petrović (septembar 2012. godine) direktor ovog državnog preduzeća.


Savet u analizi navodi da je agencija „Blok end rol“ za dva miliona dinara, osim turnira u malom fudbalu, organizovala uređenje dečjeg parka u Kaluđerici, predavanja u OŠ „Nikola Tesla“ u Vinči za roditelje i nastavnike na temu nejonizijućeg zračenja, informisanje roditelja i javnosti na teritoriji opštine Grocka... Zbog medijske promocije preduzeća premijerov kum je avgusta 2014. godine angažovao firmu „Baz Havas vorldvajd“ i platio joj 4,2 miliona dinara, dok je preduzeću „Smart seling solušen“ plaćeno 1,8 miliona za organizaciju sajmova.

Konkurencija

- Firma „Baz Havas vorldvajd“ jedina je poslala ponudu na tenderu, a „Smart seling solušen“ je imao jednog konkurenta koji je diskvalifikovan. Ali i ove dve firme su povezane.

Prva je u vlasništvu Lazara Labusa 33 odsto, a druga Ljiljane Labus 100 odsto, a u tenderskoj ponudi su obe navele isti kontakt broj. U godini pre dobijanja posla od EMS „Smart seling solušen“ je imao prihode od ukupno 1,6 miliona i dva zaposlena - naveo je Savet u izveštaju.

Savet smatra da su ovakve javne nabavke male vrednosti, ne samo u EMS nego i u drugim državnim institucijama, efikasan mehanizam za izbor privilegovanih pružalaca medijskih usluga.

Uticaj

Inače, Savet je u Izveštaju o mogućem uticaju institucija javnog sektora na medije kroz plaćanje usluga oglašavanja i marketinga izračunao da su 124 državne institucije potrošile 61 milion evra u ove svrhe od 2011. do 2014. godine i procenio da su sve državne institucije potrošile oko 840 miliona evra.

Sumnjivi tenderi za vreme vlasti DS i SPS
BEZ KONKURENCIJE DO 4,1 MILION

„Elektromreža Srbije“ je, prema izveštaju Saveta, 2011. i 2012. dva puta angažovala firmu „Bovan konsalting“ za usluge „marketinga i konsaltinga“ i platila joj 4,1 milion dinara.
- Oba puta je to urađeno u postupku nabavke male vrednosti, oba puta su iste firme bili konkurenti i oba puta su im ponude odbijene kao neispravne. Propuste koje su napravile ove dve firme navode na zaključak nisu ni imale nameru da ozbiljno učestvuju na tenderu - tvrdi Savet.

„Elektromreža Srbije“
SVE PO ZAKONU

Povodom novca koji su potrošili u EMS za Kurir kažu da se ne oglašavaju u medijima jer za tim nema potrebe.
- Sve naše nabavke i zaključeni ugovori sprovedeni su po zakonu i transparentno. Uostalom, „Adrija medija grupa“ je od EMS dobila 100.000 dinara za organizaciju energetske konferencije, pa recite da li smo od vas nešto tražili ili uticali na vas - navode u EMS.

Podsetimo, Njuzvikova konferencija „Snaga srpske energetike“, u kojoj je trebalo da učestvuju i panelisti iz državnih resornih preduzeća, nije održana jer su upravo govornici iz EMS, EPS i „Srbijagasa“, ali i iz Ministarstva energetike, otkazali učešće u poslednji čas. Sve se dešava nakon što je naš list, koji zajedno sa Njuzvikom posluje u okviru AMG, kritički pisao o aktuelnoj srpskoj vlasti i premijeru.

Otkazivanje konferencije u poslednji čas bio je neozbiljan potez, koji je naneo štetu ugledu naše kompanije.