Tajni kupci posetili 800 prodajnih objekata u šest zemalja nekadašnje Jugoslavije

BEOGRAD - Slovenci su najbolji trgovci u regionu, Srbi su vicešampioni, dok Crnogorci važe za najgore uslužne delatnike na ovim prostorima, pokazalo je istraživanje agencije Global market solušens.

U saradnji sa agencijama za tajnu kupovinu u regionu, Global je sedmi put zaredom sproveo istraživanje o osnovnim elementima kvaliteta usluge radi pronalaska najboljih u regionu. U istraživanju je učestvovalo šest zemalja - Crna Gora, Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Makedonija, Slovenija i Srbija.

Tajni kupci su posetili 800 različitih objekata kao što su auto-saloni, banke, benzinske pumpe, maloprodajni objekti, supermarketi, prodajna mesta telekomunikacionih kompanija, turističko-ugostiteljske objekte i objekte uslužnih delatnosti.

Ocenjivali su pet osnovnih elemenata kvalitetne usluge - pozdrav, utvrđivanje potreba/želja kupaca, poznavanje proizvoda, nuđenje dodatnog proizvoda, kao i reči zahvalnosti na poseti. Prema ovim ocenama, Slovenija ispunjava 79 odsto zahteva, Srbija 76, što je skok od tri odsto u odnosu na prošlu godinu. Treće mesto pripada Hrvatskoj, četvrto Makedoniji, BiH je pretposlednja na listi, a Crna Gora poslednja sa svega 58 odsto ispunjenih zahteva kupaca.

(D. S.)