Kako plaćamo račune zgrada
GDE ODLAZI NAŠ NOVAC: Gradsko stambeno častimo sa 500 dinara!
Ova komunalna firma svake godine na ime održavanja od 100 stanova u proseku inkasira oko 600.000 dinara, ali kad se desi havarija, ponovo naplaćuje radove
BEOGRAD - Vlasnici stanova u Beogradu za održavanje zgrade u kojoj žive preko uplatnice Infostana izdvajaju u proseku oko 500 dinara, ali kad ih zadesi neka havarija, „Gradsko stambeno“ im za sve skuplje radove ispostavi račun kao da nikad nisu platili ni dinara.
Da tu nešto ozbiljno nije u redu, vidi se i po tome što u tom javnom preduzeću odbijaju da kažu koliko neka zgrada ima para na računu, što su sredstva koja su njeni stanari uplatili preko uplatnica Infostana.
Sitni kvarovi
Razlog za to je možda i činjenica da naplaćivanje usluga koje su dužni da urade na račun tekućeg održavanja u „Gradskom stambenom“ pravdaju nedostatkom novca na računu.
- Kad zovem za neku popravku u zgradi, u „Gradskom stambenom“ kažu da nema dovoljno novca na računu i da moramo da platimo. Tvrde da novca nema jer samo 30 odsto stanara plaća infostan. Kad smo menjali sajlu na liftu, morali smo da obezbedimo sredstva jer oni besplatno rade samo sitne kvarove poput zamene ventila, cevi kišne i fekalne kanalizacije. Sve što zahteva veću sumu novca - krov, fasada, liftovi - moramo da platimo. Platili smo milion dinara radove na 260 kvadrata krova jer su rekli da nemamo para na računu. Kad sam tražila podatak o tome koliko novca imamo, nisu hteli da kažu - kaže Snežana Nikolić, predsednik skupštine stanara u Ulici Pere Segedinca na Novom Beogradu, i dodaje da u „Gradskom stambenom“ ne priznaju reklamacije na izvedene radove.
- Prokišnjavao nam je krov, ali oni tvrde da ne curi. Oni su uvek u pravu - ističe Nikolićeva.
U JP „Gradsko stambeno“ tvrde da finansijsko stanje skupštinama stanara izdaju samo na pisani zahtev i dostavljaju ga u roku od nekoliko dana. Takođe ističu da na ime naknada koje građani uplaćuju za održavanja zgrade obavljaju sve hitne i neodložne radove, dok za sve ostale vrste radova sa skupštinom stanara mora da se sklopi poseban ugovor.
Otplata
- Investicioni radovi u koje spadaju zamena ili rekonstrukcija lifta, onda kad se menja većina delova, popravka krova i popravka fasade su radovi koje stanari dodatno plaćaju. Naše preduzeće nudi mogućnost otplate na 24 mesečne rate bez kamate, preko uplatnica Infostana - kažu u „Gradskom stambenom“ i negiraju da ne primaju reklamacije na izvedene radove.
- Ukoliko neki stanar ima žalbu na nivo kvaliteta izvedenih radova ili na nepoštovanje rokova, pismenim putem može dostaviti svoje zahteve overene pečatom predsednika skupštine zgrade i mi ćemo ispitati takve navode - ističu u „Gradskom stambenom“ i dodaju da za oko 98 radova u njihovim zgradama stanari ne moraju da izdvajaju dodatna sredstva.
Da tu nešto ozbiljno nije u redu, vidi se i po tome što u tom javnom preduzeću odbijaju da kažu koliko neka zgrada ima para na računu, što su sredstva koja su njeni stanari uplatili preko uplatnica Infostana.
Sitni kvarovi
Razlog za to je možda i činjenica da naplaćivanje usluga koje su dužni da urade na račun tekućeg održavanja u „Gradskom stambenom“ pravdaju nedostatkom novca na računu.
- Kad zovem za neku popravku u zgradi, u „Gradskom stambenom“ kažu da nema dovoljno novca na računu i da moramo da platimo. Tvrde da novca nema jer samo 30 odsto stanara plaća infostan. Kad smo menjali sajlu na liftu, morali smo da obezbedimo sredstva jer oni besplatno rade samo sitne kvarove poput zamene ventila, cevi kišne i fekalne kanalizacije. Sve što zahteva veću sumu novca - krov, fasada, liftovi - moramo da platimo. Platili smo milion dinara radove na 260 kvadrata krova jer su rekli da nemamo para na računu. Kad sam tražila podatak o tome koliko novca imamo, nisu hteli da kažu - kaže Snežana Nikolić, predsednik skupštine stanara u Ulici Pere Segedinca na Novom Beogradu, i dodaje da u „Gradskom stambenom“ ne priznaju reklamacije na izvedene radove.
- Prokišnjavao nam je krov, ali oni tvrde da ne curi. Oni su uvek u pravu - ističe Nikolićeva.
U JP „Gradsko stambeno“ tvrde da finansijsko stanje skupštinama stanara izdaju samo na pisani zahtev i dostavljaju ga u roku od nekoliko dana. Takođe ističu da na ime naknada koje građani uplaćuju za održavanja zgrade obavljaju sve hitne i neodložne radove, dok za sve ostale vrste radova sa skupštinom stanara mora da se sklopi poseban ugovor.
Otplata
- Investicioni radovi u koje spadaju zamena ili rekonstrukcija lifta, onda kad se menja većina delova, popravka krova i popravka fasade su radovi koje stanari dodatno plaćaju. Naše preduzeće nudi mogućnost otplate na 24 mesečne rate bez kamate, preko uplatnica Infostana - kažu u „Gradskom stambenom“ i negiraju da ne primaju reklamacije na izvedene radove.
- Ukoliko neki stanar ima žalbu na nivo kvaliteta izvedenih radova ili na nepoštovanje rokova, pismenim putem može dostaviti svoje zahteve overene pečatom predsednika skupštine zgrade i mi ćemo ispitati takve navode - ističu u „Gradskom stambenom“ i dodaju da za oko 98 radova u njihovim zgradama stanari ne moraju da izdvajaju dodatna sredstva.
Preplaćivanje
SLIČNO U NOVOM SADU I U NIŠU
Žitelji Niša za etažno održavanje zgrade za stan od 50 kvadrata svakog meseca plaćaju 358 dinara, ali taj iznos uključuje samo sitne popravke, poput pucanja cevi i oštećenja instalacija. Sve ostalo što je krupnije plaća se posebno.
Ista je situacija i u Novom Sadu, gde žitelji tog grada JKP „Informatika“ mesečno plaćaju po 402 dinara za popravke gasnih uređaja, liftova, hidrouređaja i slično. Međutim, kad se stanarima zgrade u Ulici Dimitrija Avramovića pokvario lift, vlasnici stanova morali su da izdvoje po 3.400 dinara za popravku.
"BOLJE VESTI NISAM MOGAO ČUTI!" Premijer Vučević saopštio - Srbija postaje CENTAR poslovanja japanskog giganta za čitavu Evropu