KONAČNO DOBRA VEST: Registracija pojeftinjuje do 30 odsto
BEOGRAD - Vlasnike starijih automobila država bi uskoro mogla da obraduje pojeftinjenjem registracije jer planira da se ovaj trošak obračunava na osnovu snage motora, a ne kubikaže. To bi značilo jeftinije registrovanje, pre svega za vozila sa više od 2.000 kubika, čak i do 30 odsto.
Vozači vozila s velikom kubikažom, što su obično četvorotočkaši stari deset godina ili više, često plaćaju registraciju skuplje nego oni koji imaju novije automobile. Ovo se dešava zbog toga što se registracija plaća po kubikaži, a ne snazi motora. Noviji automobili imaju manju kubikažu i veliku snagu. Tako je, na primer, registracija za novi „BMW 120“ oko 29.000, a za polovnu „škodu superb“ staru devet godina 64.500 dinara.
Bolje na otpad
Dešava se čak i da registrovanje bude skuplje od vrednost tih starijih četvorotočkaša, pa se njihovi vlasnici odlučuju da ih, umesto na tehnički pregled, odvezu na otpad.
Na sajtu Polovni automobili kažu za Kurir da i oni imaju informacije iz Ministarstva finansija da će se promeniti način registracije, što će značiti osetnije pojeftinjenje za one koji imaju vozila sa više od 2.000 kubika.
- Već dugo traju apeli javnosti da se ova uredba promeni jer znatno utiče na kupovnu moć, a i tehnološki je odavno prevaziđena. Kubikaža danas nije apsolutno nikakav pokazatelj snage, performansi ili luksuza automobila. Zbog toga se automobili sa više od 2.000 kubika na našem tržištu veoma slabo prodaju. Ako se izmene usvoje, ljudi će konačno moći da kupuju automobile jače kubikaže bez bojazni da će im presesti kad dođe vreme za registraciju - poručuje Petar Stakić sa ovog portala.
Standardi
Osim izmena u obračunu registracije, Vlada Srbije je, kako prenosi RTS, pripremila uredbu po kojoj će od Nove godine biti moguće uvesti nove automobile samo ako ispunjavaju standard „evro 6“, odnosno „evro 4“ za polovne automobile.
PAPRENA REGISTRACIJA PO VAŽEĆOJ UREDBI
BMW 120
- 1.600 kubika
- 177 KS
- 29.000 dinara
Škoda superb
- 2.500 kubika
- 163 KS
- 64.500 dinara
Činjenice
POLA KEŠ, POLA KREDIT
12.560 novih automobila prodato od januara do jula
1.800-2.000 novih automobila proda se mesečno
50 odsto automobila proda se za keš, a ostalo na lizing i kredite
U Srbiji se najviše prodaju automobili iz B i C klase, koji koštaju između 10.000 i 12.000 evra
Najviše se prodaju „škoda“ i ostali modeli iz „Folksvagen“ grupe, „fijat“, „ford“, „reno“, „dačija“
IZGLASAN BUDŽET ZA 2025. GODINU: Mali podelio odlične vesti - Nijedan kapitalni projekat nije zaustavljen, evo kolike će biti plate i penzije