Interesovanje za ulaganja u Srbiju veće nego ikada
HANOVER - Kandidat za predsednika Srbije i lider Demokratske stranke Boris Tadić izjavio je danas, posle obilaska Međunarodnog sajma tehnologije u Hanoveru i razgovora sa nemačkim izlagačima, da je interesovanje investitora iz Nemačke za ulaganja u Srbiju "veće nego ikada".
„Posle susreta sa nemačkom kancelarkom Angelom Merkel i razgovorima sa nemačkim političarima i privrednicima iz svih sektora tokom sinoćnje radne večere, jasno se videlo da je interesovanje za investicije u Srbiji veće nego ikada do sada", kazao je Tadić novinarima.
On je ukazao da je tri puta veći broj nemačkih investitora poslao upit našoj zemlji nakon što je dobila status kandidata za članstvo u EU, nego u prethodnom periodu, te da vrlo često političke strukture i analitičari ne razumeju u punoj meri značaj statusa kandidata i preimućstva koje takav status nosi.
Tadić je u prilog tome naveo da su nemačka osiguravajuća društva istog trenutka kada je Srbija dobila status kandidata za dva nivoa podigla srpski rejting, kao i da je bankarski sektor pokazao interesovanje da dođe u Srbiju.
Vrlo brzo, verov atno posle izbora, možemo očekivati posetu predstavnika najvećih banaka iz Nemačke, rekao je Tadić i dodao:
„To je drugi zamah za dolazak nemačkih investitora. To su dva izuzetno važna pokazatelja, jer banke ne dolaze u Srbiju bez potrebe da podrže nemačku industriju“, podsetio je on.
Tadić je kazao da je dolazak Boša u Srbiju "u jednom političkom vakumu" za njega bio vrlo važan signal, te naglasio da se nastavljaju razgovori i sa drugim velikim proizvođačima iz Nemačke.
„Moja namera je da posetim nekoliko nemačkih proizvođača automobila. To je privremeno odloženo“, objasnio je on.
Tadić je ocenio da je povećano interesovanje automobilske industrije posledica razvoja automobilskog klastera koji imamo u Srbiji i kontinuiteta pregovora sa nemačkim proizvođačima automobila koji traju već godinama.
Potrebne su godine rada da bi se doveo jedan takav proizvođač u Srbiju, pošto je, kako je naveo Tadić, poznato da nemačke kompanije dolaze poslednje.
„To nam je pošlo za rukom sa Bošom, i nadam se da ćemo biti uspešni i sa Simensom, a nakon toga sam siguran da možemo da povećamo šanse za dolazak jednog nemačkog proizvođača automobila“, uveren je on.
Nemačka je, kako je naglasio, naš prvi spoljnotrgovinski partner danas, i ta zemlja u domenu industrijske prizvodnje, mašinskog sektora, softverske industrije ima nesaglediv potencijal za Srbiju, zbog čega je prisustvo naše privrede na sajmu u Hanoveru od izuzetnog značaja.
„Razgovarao sam sa našim izlagačima i još jednom selektirao sve probleme sa kojima se oni suočavaju, od nedovoljne likvidnosti njihovih preduzeća, nedovoljno jeftinog dostupnog novca za razvoj novih tehnologija, te obrazovanja naših kadrova za specifične vrste radova u proizvodnji u mašinskoj i industriji uopšte“, objasnio je on.
Tadić je danas obišao i štand koncerna Boš Reksrot (Bosć Rexroth), na kojem je razgovarao sa čelnicima ove kompanije, na čelu sa generalnim dikretorom Karlom Traglom.
On je podsetio da je Boš sada i srpska kompanija, pošto u Pećincima investira u proizvodnju novotehnoloških brisača za automobile, koji će, kako je ukazao, napraviti revoluciju u tom domenu proizvodnje.
Prema njegovim rečima, on je boravak na sajmu iskoristio da napravi poređenje šta srpska privreda može da ponudi i šta možemo da očekujemo od novih investitora iz inostranstva.
„Srpska privreda potrebuje jeftina sredstva i ulaganje u novu tehnologiju. Siguran sam da pored obrazovanja za posao, sa novim mašinama možemo napraviti veliki iskorak. U narednom periodu time ćemo se baviti. To je reindustrijalizacija Srbije o kojoj često govore ekonomisti“, podvukao je Tadić dodajući da veruje da će u Nemačkoj pronaći značajne partnere.
Rukovodstvo Boša je, kako je dodao, vrlo zadovoljno načinom na koji su startovali u Srbiji.
Istovremeno je podsetio da Boš ima tri oblasti kojima se bavi, i da je automobilski sektor došao u Srbiju.
„Mi govorimo o proširenju saradnje, o softverskoj industriji. Za Boš je softverska industrija veoma važna, i softverska industrija kompanije locirana je u Indiji. Mi bismo želeli da bude locirana na evropskom kontinetu“, poručio je Tadić dodajući da bismo želeli da privučemo i proizvodnju kućnih aparata.
Sajam u Hanoveru, kako je istakao, je prilika da se nađu novi partneri, ali i da vidimo gde su greške koje treba ispraviti u budućnosti i istovremeno da fokusiramo našu energiju u one oblasti na ona mesta koja su potrebna kako bismo ubrzali razvoj naše industrije.
„Srbija je proizvođačka zemlja, i nacija. Nemamo more, na primer, i moramo da proizvodimo. To je najsigurniji način razvoja, vizije privrede koju možemo imati narednih godina imajući u vidu krizne udare koji su nam ostavili vrlo teško iskustvo“, zaključio je Tadić.
SRBIJA, ALBANIJA I SEVERNA MAKEDONIJA PROMOVIŠU TURIZAM SVOJIH ZEMALJA NA TREĆOJ VINSKOJ VIZIJI: Labović: Zajedno možemo do još boljih rezultata (FOTO)