Principe marketinga moramo da praktikujemo i u siromašnim sredinama i u mikro i nano biznisu. Jedna baka na pijaci je to uradila. Ispod jaja koje je prodavala napisala je "za decu". I ta su se jaja prva prodala, rekao je Džambić

Lazar Džamić, šef brend planiranja za zapadnu Evropu u Google kretivnom timu ZOO, učestvovao je drugog dana na konferenciji Nova Energija, koja se na Kopaoniku održava od 29.4. do 3.5.

"Siromaštvo je naša prednost, snalažljivost je naša prilika, resursa oko nas ima više nego što mislimo. Resursa ima mnogo više ako se povežemo i sa ljudima koji isto razmišljaju kao mi. I ne treba da se ugledamo na zapad, već na slične mentalitete. Naše tržište je svet, ne samo naše tržište. I to jednim klikom", rekao je Džamić.

"Principe marketinga moramo da praktikujemo i u siromašnim sredinama i u mikro i nano biznisu. Jedna baka na pijaci je to uradila. Ispod jaja koje je prodavala napisala je "za decu". I ta su se jaja prva prodala. Možemo da budemo konkurentni sa tri stvari: da radimo više, da radimo jeftinije, kao treća stvar ostaje nam da radimo pametnije", rekao je Džomić.

lazar-dzamic.jpg
Printskrin 

"Mi već jesmo bogato društvo, samo se mnogo krade, rasipa i ošljari. Naše poljoprivredno, turističko, intelektualno i kreativno bogatstvo bi nas za jednu deceniju, kada bi se iskoristilokako treba, načinilo jednom od najbogatihih zemalja u region”, rekao je Lazar Džamić, koji je poreklom iz Srbije, a sa više od 15 godina iskustva u oblasti digitalnog marketinga u Velikoj Britaniji.

On smatra da u Srbiji može da se desi promena načina razmišljanja, ali da dobar deo te promene mora da dođe odozdo, iz naroda i poslovnih struktura, a ne samo da se čeka da politička elita to uradi svojom voljom, jer kako kaže - neće.

"Uređena ekonomija je za njih najveća opasnost jer uvodi pravila igre koja su manje arbitrarna i više transparentna. Tako da mora da postoji širi ujedinjeni front manjih inovativnih kompanija koje su primer drugima, a svojom ukupnom idejnom i kreativnomsnagom vrše pritisak na zvanične strukture i formiraju preduzetničku kulturu umesto kulture državnog posla", objašnjava Džamić.

Šef kreativnog tima kompanije Google za Zapadnu Evropu kaže da je konferencija NovaEnergija prilika da se govori i istraže različiti načini da se Srbija "resetuje" u mentalnom i ekonomskom smislu, ali i u političkom, pod pritiskom ekonomskih dešavanja. Takođe i prilika da se prezentiraju dešavanja u digitalnim medijima i tehnologijama, koje menjaju igru u poslovnoj i socijalnoj sferi modernih društava.

Tema konferencije je Internet ekonomija, kako organizatori navode, sve ono što u kratkomroku može pomoći ozdravljenju srpske privrede - Internet biznisom, Elektronska uprava, PayPalom i ostalim platnim servisima, Internet marketingom, Internet promocijom, Društvenim mrežama i svime što obuhvata Ekonomiju znanja.

Lazar Džamić ističe da u razvijenim zemljama sve to spade pod ekonomiju i da je Internet u "post-digitalnom" svetu 4. komunalija - struja, voda, kanalizacija i komunikacija.

"Slično bi trebalo da bude i kod nas: postoji mnogo toga što tradicionalne firme mogu da nauče i unaprede primenom digitalnog razmišljanja, i obrnuto, gde 'digitalne' firme moraju da razumeju metode tradicionalnog biznisa i marketinga da bi napredovale.

"Cilj konferencije Nova Energija je da prikaže gde su Srbija i region zapeli u razvoju E-upravei zašto je u ovim krajevima i dalje nedovoljno razvijena kultura plaćanja putem Interneta".

Nova energija