ZASADI DRVO: Jedan milion - a tek smo počeli
U Ivanovu nadomak Pančeva zaposleni u kompanijama WMG i dm drogerie markt zajedno s volonterima su zasadili čak četvorocifreni broj sadnica topole i time stigli do 1.000.000 zasađenih sadnica od početka projekta
1,2, 3... i milion!
Mirno vojvođansko mestašce Ivanovo prošlog petka postalo je epicentar jedne velike priče. Na Svetski dan šuma, 21. marta, baš ovde smo posadili milionitu sadnicu u okviru projekta „Zasadi drvo“, i to nakon šest sezona posvećenosti, truda, zalaganja i vere da svaka sadnica donosi promenu. Čast da sa volonterima zasade milonitu sadnicu imali su zaposleni u kompanijama WMG (Wireless Media Group) i dm drogerie markt, kojima su se ove godine u akciji sadnje pridružili i predstavnici diplomatskog kora - ambasada Nemačke, SAD, Slovenije i Mađarske, kao i Delegacije Evropske unije u Srbiji.
Nova šuma
Prošlog petka u Ivanovu u 10 sati pre podne nije bilo mnogo sveta - tek poneki znatiželjan domaćin pogledom prati naš autobus koji nas vozi na lokaciju. Kada prođete kroz selo i ako nastavite nasipom kilometar i po, s desne strane pruža vam se pogled na Dunav, a s leve mesto gde je nekada bila šuma. Ili, kako to stručno kaže Slađana Dabić iz JP „Vojvodinašume“ - sastojna, dok nam pojašnjava da sadimo topolu i crni orah.
- U pitanju je obnova šuma - uklonili smo sastojnu koja je završila svoj proizvodi ciklus i sada sadimo novu mladu šumu. Zasadićemo školovane sadnice stare godinu, dve, s korenom i bez njega, koje će već nakon mesec dana olistati.
Njene kolege šumari iz JP „Vojvodinašume“ spremno čekaju da nam daju instrukcije, demonstriraju kako se sadi, ali mi se već iskusno grupišemo u radne jedinice, od po dvoje, troje, grabimo motike i ašove i raspoređujemo sadnice. Spremni smo i mi. Uniformisani, s kačketima s natpisom „Zasadi drvo“ na glavama, u tamnozelenim i plavim vetrovkama znamo šta nam je činiti.
- Najvažnije pravilo kod sadnje jeste da se oko sadnice dobro ugazi zemlja, kako se ne bi stvarali vazdušni čepovi - ističe šef naš radne jedinice Marko i obrazlaže dalje:
- Onda sadnica ne može da pusti korenje i jednostavno se osuši. Kad završimo, sadnica ne bi trebalo da se pomera. To je znak da ste uradili dobar posao - precizira.
Ubrzo se bacamo na posao. Nakon nekog vremena, sve što se čuje jeste složno udaranje motika i ašova o tlo i veseli žamor udarnika. Ruke u rukavicama grabe sadnice, a obuća već odavno nije iste boje kao jutros. Ali to baš nikome nije važno. Uigrano, bez mnogo reči, spuštamo sadnice, zatrpavamo ih i pažljivo gazimo zemlju oko njih. Sunčan dan nam je i dodatna motivacija da posao pred nama obavimo s velikim zadovoljstvom. Jedan za drugim redovi sa zasađenim sadnicama, kako vreme odmiče, samo se nižu. Negde oko podneva, kada smo posadili i poslednju, milionitu sadnicu, znali smo - ostavili smo trag. Ne samo u zemlji već i u budućnosti.
Istorijski cilj
Ana Aleksić, članica Uprave kompanije WMG, CEO WMG Media i predsednica Upravnog odbora WMG fondacije, istakla je da smo na Svetski dan šuma dostigli istorijski i dugoočekivani cilj - posadili smo milionitu sadnicu u našoj zemlji.
- Ovaj važan trenutak svedoči o snazi i posvećenosti kompanije WMG, lidera u oblasti digitalne transformacije i medija, koja kao društveno odgovorna kompanija prepoznaje važnost održivosti i aktivno doprinosi očuvanju prirodnih resursa. „Zasadi drvo“ je inicijativa koja je tokom šest godina povezala hiljade pojedinaca, organizacija i institucija širom Srbije, stvarajući pokret sa stvarnim, dugoročnim uticajem na životnu sredinu. Ono što je počelo kao jednostavna akcija sadnje drveća, danas je postalo simbol društvene odgovornosti i aktivizma. Milion posađenih sadnica svedoči o našoj viziji da doprinosimo održivosti i zaštiti prirode, a istovremeno inspirišemo druge da se pridruže ovom značajnom projektu. Veliku zahvalnost dugujemo svim našim partnerima, volonterima, zaposlenima i svima onima koji su prepoznali važnost ove inicijative i svojim angažmanom doprineli da sadnja milionite sadnice postane realnost. Ovaj uspeh je još veća odgovornost za nas, obavezuje nas da nastavimo dalje sa istim ciljem. Naša posvećenost zelenoj životnoj sredini integralni je deo poslovanja kompanije i njenog svakodnevnog rada - izjavila je Ana Aleksić.
Zajednički poduhvat
Svetlana Jovanović Mitić, rukovodilac marketinga i komunikacija dm Srbija i Severna Makedonija, istakla je:
- Za nas u kompaniji dm drogerie markt, projekat „Zasadi drvo“ od samog početka predstavlja više od ekološke inicijative - to je zajednički poduhvat koji povezuje ljude i doprinosi dugotrajnim promenama. S posađenih milion stabala, dokazali smo koliko zajednički napor može da doprinese zelenijoj budućnosti. Ponosni smo što u ovaj projekat svako može da se uključi - volontiranjem, edukacijom ili širenjem svesti - jer svako drvo koje posadimo danas znači zdraviji prostor za generacije koje dolaze.
Kilometri šuma
Od početka projekta, uz pomoć više od 1.500 građana volontera, partnera i institucija, ozelenili smo 40 gradova i pošumili više od 500 lokacija u Srbiji. Pretvorili smo dve divlje deponije u zelene oaze, sakupili više od 12 tona semena, donirali 10.000 sadnica osnovnim školama i učinili da vrtići dobiju medne vrtove i hotele za pčele.
Jelena Vukić
JELENA IZ BEOGRADA PRODALA AJFON ZA 900 EVRA, NIJE BILA SVESNA KAKVA JE AGONIJA ČEKA: Nakon par sati oblio je hladan znoj! Sada traga za momkom sa snimka