AKCIJA ZASADI DRVO! Zajedno do cilja: Postigli smo veliki uspeh, idemo dalje!
Foto: Kurir

ODRŽIVA BUDUĆNOST

AKCIJA ZASADI DRVO! Zajedno do cilja: Postigli smo veliki uspeh, idemo dalje!

Zasadi Drvo -

Tokom tri ci­klusa pro­je­k­ta „Za­sa­di dr­vo“, uspeli smo da postignute ciljeve ostvarimo zahvaljujući tome što smo zajedno stremili ka njima

Tokom tri sezone projekta „Zasadi drvo“, čiji su pokretači Adrija medija grupa i dm drogerie markt, Srbija je postala bogatija za ukupno 350.000 sadnica koje smo posadili na više od 200 lokacija. Za sve to vreme prikupili smo 1,5 tona semena, ozeleneli sedam gradova širom Srbije, obezbedili sadnice za svih 1.215 osnovnih škola. Posebnu pažnju posvetili smo najmlađima, shvatajući da je podjednako važno da se i ekološki opismene.

Mural na poklon

Poslednji, treći ciklus ušao je u svoju završnicu oslikavanjem murala na OŠ „Vuk Karadžić“ u Čačku. Ovim muralom krunisana je treća i najavljena nova, četvrta sezona projekta „Zasadi drvo“, koja startuje 27. septembra.

Kad smo započinjali 2019. godine, postavili smo sebi veliki izazov i uspeli smo da ga ostvarimo. Oborili smo rekord i u jednom danu posadili više od 51.000 sadnica. Naredne godine premašen je još jedan cilj - zasađeno je više od 100.000 sadnica širom Srbije i sakupljeno 1,5 tona semena za buduće sadnje, a tokom poslednje sezone, posadili smo 200.000 sadnica širom Srbije i nastavili aktivnosti u cilju informisanja i edukacije, a čiji je primarni cilj promena navika građana.

Poznati strit-art umetnici Andrej Žikić Artez i Vuk Ðurić Endo podarili su gradu Čačku novi mural sa simboličnom porukom: „Napravi promenu - zasadi drvo i pošalji poruku“, uz podršku Grada i Naučnotehnološkog parka.

- Kad projekat ima ekološku temu, kao ovaj, to onda za mene ima i dodatnu vrednost. Ovaj mural je gruba verzija filma na zidu - devojka koja papirnim aviončićem šalje poruku o značaju i važnosti sadnje drveća i tako poziva svakog pojedinca da se priključi akciji pošumljavanja. Poruka koja glasi „Napravi promenu - zasadi drvo i pošalji poruku“ bila je osnovno polazište za razvijanje tematskog okvira, na osnovu koga sam dalje razvijao skicu - izjavio je Žikić prilikom oslikavanja murala.

Sezonu obeležila snaga zajedništva

Članica uprave AMG Ana Aleksić ocenila je da je iza nas još jedna uspešna sezona projekta „Zasadi drvo“.

- Pamtićemo je po novom rekordu od 200.000 posađenih sadnica, ali i po prvom projektu sadnje realizovanom u svim školama u našoj zemlji, po forumu „Veliko pitanje“, na kom su se prvi put okupili eksperti kako bi zajednički definisali strategiju za zdraviju i zeleniju Srbiju, po entuzijazmu naših zaposlenih koji su učestvovali u masovnoj sadnji i po čitavom spektru različitih aktivnosti koje smo realizovali kako bismo edukovali i informisali javnost o očuvanju i zaštiti prirode. Treća sezona zatvorena je poklanjanjem murala osnovnoj školi u Čačku, sa simbolikom koja glasi „Napravi promenu - zasadi drvo i pošalji poruku“ - istakla je Aleksićeva.

zasadi drvo
foto: Kurir

Tri ciklusa „Zasadi drvo“

Tokom ove tri godine ukupno je posađeno više od 350.000 sadnica

I sezona

Rezultati koje smo postigli u prvoj sezoni zaista su bili impresivni. Tokom prve sezone postavili smo rekord kad smo u jednom danu na 34 lokacije posadili više od 51.000 sadnica. Usledila je i druga akcija sadnje, kad je na dve lokacije zasađeno oko 8.000 sadnica. Upravo to je bio razloga da prva akcija sadnje zbog obuhvata dobije titulu jedne od najmasovnijih jednodnevnih radnih akcija pošumljavanja s građanima.

II sezona

Samo u drugom ciklusu akcije „Zasadi drvo“, od oktobra prošle do aprila, posađena je čak 102.521 sadnica. Sadili smo na 81 lokaciji, a sakupljali seme na 28 lokacija. Rezultat je sledeći: sakupljeno je 1,5 tona semena, a sađene su sadnice gorskog javora, smrče, crnog bora, hrasta sladuna, hrasta kitnjaka, bukve, duglazije, kao i javor mleč, sibirski brest, lipa, sirijska ruža, gorski javor i drugi četinari i lišćari.

III sezona

U poslednjoj, trećoj sezoni, zasađeno je 200.000 sadnica, što je duplo veći broj stabala u odnosu na prethodnu godinu. U trećoj sezoni posebna pažnja posvećena je deci. Organizovana je sadnja u svih 1.215 osnovnih škola u Srbiji, a prvaci su sa svojim učiteljima posadili svoje prve sadnice belog bora. Pored toga organizovali smo četiri radionice, u kojima je učestvovalo oko 60 mališana, a još veći broj dece učestvovao je na foto-konkursu „Drvo i život“. Zaposleni u kompanijama AMG i dm drogerie markt dali su lični doprinos projektu time što su zajednički u jednom danu posadili 5.000 sadnica hrasta.

Takođe, kako je primetila, „snaga zajedništva obeležila je i ovu sezonu“.

- Sve što smo postigli ostvarili smo u saradnji s našim partnerima iz dm drogerie markt, institucionalnim partnerima i građanima. Zahvalni smo im na tome, a posebno se zahvaljujemo našim kolegama koje svojom posvećenošću i radom omogućavaju da najveći projekat masovnog pošumljavanja u Srbiji nastavi da raste i ostvaruje sve značajnije rezultate. Pred nama je početak nove sezone, a s njom i novi, ambiciozniji ciljevi. Spremni smo za nove izazove i radujemo se budućim zajedničkim uspesima - navela je Aleksićeva.

„Zajedno jedni za druge“

Alexandra Olivera Korichi, direktorka dm drogerie markt, navodi da ta kompanija i njeni pojedinci zajednički neguju i unapređuju dugogodišnju ekološku tradiciju.

- Godinama promovišemo održive standarde kroz ponudu ekološki prihvatljivijih alternativa i proizvoda od recikliranih materijala, ali i kroz značajne poduhvate za očuvanje prirode. Kalendar društveno odgovornih aktivnosti dm-a u ovo doba godine je rezervisan za početak četvrte sezone projekta „Zasadi drvo“, jedne od najvećih akcija pošumljavanja u Srbiji. Ovaj projekat je za nas poseban jer zajedno sa našim kolektivom i brojnim građanima činimo nešto jedinstveno za našu zemlju. Zahvaljujući udruženoj akciji svih nas, tokom prethodne tri sezone naša zemlja je postala bogatija za 350.000 sadnica. Drugim rečima, kada dm vodilju „Zajedno jedni za druge“ primenimo i u praksi, neosporno je da ćemo imati odlične rezultate. U narednom ciklusu verujemo da ćemo takođe dostići sjajne brojke, uz veliku podršku volontera i naših zaposlenih, koji su i sami veoma ponosni na dosadašnja postignuća, a ja sam neizmerno ponosna na sve njih koji od prvog dana učestvuju u akcijama „Zasadi drvo“. Zajedno sa Adrija medija grupom postali smo pioniri u ovakvoj vrsti projekata, a najveće zadovoljstvo nam je ukoliko smo na ovaj način motivisali i druge kompanije i pojedince da čuvanjem prirode stvaraju kapital koji je nemerljiv kako sadašnjim generacijama, tako i onima koje dolaze - istakla je Korichi.

Jelena Vukić

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track