ZASADI DRVO: Idemo dalje!
Foto: Privatna Arhiva

ODRŽIVA BUDUĆNOST

ZASADI DRVO: Idemo dalje!

Zasadi Drvo -

Tre­ća se­zo­na pro­je­k­ta „Za­sa­di dr­vo“ uspe­šno za­vr­še­na, za­jed­ni­č­kim sna­ga­ma uspe­li smo da po­sa­di­mo čak 200.000 sadnica

Uvek je pravo vreme za sadnju!

Kad smo pre tri godine pokretali projekat „Zasadi drvo“, znali smo da ćemo pokazati snagu zajedništva i da će naši rezultati biti impresivni, pre svega zbog entuzijazma koji nas je vodio. Upravo to se i dogodilo. Danas smo ponosni na postignuto - ne samo na broj posađenih sadnica i stotine kilograma prikupljenog semena već i na podizanje svesti o važnosti ove teme i odgovornosti svakog pojedinca.

Treći ciklus projekta, čiji su pokretači Adria Media Group i dm drogerie markt, uspešno je završen, a rezultat je duplo veći broj stabala u odnosu na prethodnu godinu! Od septembra do sada posađeno je 200.000 novih sadnica, a tokom tri sezone projekta „Zasadi drvo“ Srbija je postala bogatija za ukupno 350.000 sadnica.

Održane brojne aktivnosti

U trećoj sezoni posebna pažnja posvećena je deci: organizovana je sadnja u svih 1.215 osnovnih škola u Srbiji, a prvaci su sa svojim učiteljima posadili svoje prve sadnice belog bora. Pored toga, u Botaničkoj bašti „Jevremovac“ organizovane su četiri radionice, u kojima je učestvovalo oko 60 mališana, a još veći broj dece učestvovao je na foto-konkursu „Drvo i život“.

Projekat „Zasadi drvo“ okupio je i eksperte koji su se temom pošumljenosti bavili na forumu „Veliko pitanje“, a u okviru već tradicionalne „Profesije budućnosti“ istakli smo značaj i potencijal organske proizvodnje.

Obavljen veliki posao

Sađeni bukva, hrast, smrča, divlja trešnja, crni bor...

Tokom treće sezone „Zasadi drvo“ od septembra prošle do aprila ove godine vredne ruke naših partnera i volontera sadile su neumorno. Na brojnim lokacijama sađeni su evroamerička topola, bukva, hrast kitnjak, divlja trešnja, gorski javor, bagrem, crni bor, smrča, hrast lužnjak, hrast kitnjak i smrča.

Ponosni na zajednički uspeh

Takođe, zaposleni u kompanijama AMG i dm drogerie markt dali su lični doprinos projektu, time što su zajednički u jednom danu posadili 5.000 sadnica hrasta.

Ana Aleksić, članica uprave Adria Media Group, zadovoljna je zbog ostvarenog cilja.

- Sadnjom novih 200.000 sadnica u trećoj sezoni napravili smo još jedan veliki korak ka zelenijoj i zdravijoj Srbiji! Zahvaljujući projektu „Zasadi drvo“, naša zemlja je postala bogatija za ukupno 350.000 sadnica koje rastu u nove šume. Ovo je uspeh svih nas, naših partnera, naših zaposlenih i svih građana koji su se uključili kako bi dali doprinos očuvanju prirode. Iako je broj posađenih sadnica najvažniji rezultat projekta „Zasadi drvo“, podsećam da naša kompanija Adria Media Group, paralelno sa sadnjom, kroz svoje medije, ali i kroz različite aktivnosti koje realizuje s partnerima projekta, aktivno radi na podizanju svesti o značaju i načinima zaštite životne sredine. Vredno radimo, vrlo smo ponosni na postignuto i zahvalni svima koji nam pomažu. U toku su pripreme za nove izazove, a naši ciljevi ostaju ambiciozni, jer priroda ne može da čeka - zaključila je Ana Aleksić iz kompanije AMG.

1 / 8 Foto: Zorana Jevtić

Postavljamo nove standarde održivosti

Svetlana Jovanović Mitić, resorna menadžerka marketinga i komunikacija kompanije dm drogerie markt, izuzetno je ponosna na uspeh koji je postignut u saradnji s partnerima, kao i na rekordan broj posađenih sadnica.

- Zahvalna sam na posvećenosti, motivisanosti i timskom duhu naših zaposlenih, koji su dali lični doprinos i zajedno s brojnim građanima volonterima bili deo najveće akcije pošumljavanja kod nas. Pokrećući akciju „Zasadi drvo“, sledili smo jedinstven cilj za zeleniju i zdraviju budućnost svih nas i budućih generacija. Uspeli smo da ovim projektom stvorimo lepe uspomene, ali i steknemo nova znanja koja će nam koristiti da sačuvamo životnu sredinu, postavljajući ujedno i nove standarde održivosti. Radujemo se projektima koji su pred nama, iz oblasti ekologije i održivog razvoja, jer je to jedan od načina da se odužimo našoj planeti Zemlji za sve blagodeti koje nam je pružila - izjavila je Svetlana Jovanović Mitić.

Za primer i na ponos

Trogodišnji bilans akcije: Posađeno više od 350.000 sadnica!

Otkako je 2019. godine pokrenuta akcija, Srbija je bogatija za više od 350.000 stabala. U poslednjoj, trećoj sezoni, zasađeno je 200.000 sadnica, a godinu dana ranije posađeno je više od 100.000 sadnica i sakupljeno je 1,5 tona semena.

U prvoj godini akcije „Zasadi drvo“ postavljen je rekord time što je u jednom danu posađeno više od 51.000 sadnica.

Bez prirode nema budućnosti

Već pune tri godine zaredom kompanije Adria Media Group i dm drogerie markt i institucionalni partneri - Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede - Uprava za šume, JP „Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“, Pokret gorana Srbije, Privredna komora Srbije, Botanička bašta „Jevremovac“, Šumarski fakultet Univerziteta u Beogradu i Šumarska škola u Kraljevu, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Zavod za zaštitu prirode, trude se da sadnjom potpomognu oporavak prirode. U svemu ovome svesrdnu podršku nam pružaju građani - volonteri, entuzijasti i zaljubljenici u prirodu. Polako, ali sigurno i uporno, nastojimo da zajedno gradimo bolju budućnost za sve nas i generacije koje dolaze. I nameravamo da nastavimo u istom ritmu.

Jelena Vukić

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track