Ovo pravilo regulisano je u nemačkom Zakonu o drumskom saobraćaju pod naslovom "Zaštita okoline, zabrana vožnje nedeljom i praznikom", gde se navodi da je potrebno smanjiti buku i emisiju izduvnih gasova.

Takođe je zabranjen rad motora u stanju mirovanja.

Kako temperature padaju i stiže hladnije vreme, vozači se sve češće suočavaju s izazovima poput struganja zaleđenih stakala rano ujutro.

Mnogi u tim trenucima instinktivno uključuju grejanje u automobilu kako bi se vozilo brže zagrejalo i odledilo stakla. Ali, uprkos niskim temperaturama, u Nemačkoj vredi zabrana grejanja automobila kada nije u pokretu, koju je nužno poštovati jer u suprotnom prete visoke novčane kazne. U određenim situacijama, grejanje mora da ostane isključeno.

U auto školama, osim saobraćajnih znakova i pravila, učimo i osnovne stvari o automobilu, ali mnogi vlasnici tek nakon položenog ispita uče sve dodatne zakonske obaveze koje moraju da poštuju.

shutterstock-1933528799.jpg
Shutterstock 

To uključuje i ono što smete da imate u automobilu, ali i pravila korišćenja vozila koja nisu uvek intuitivna, poput ove zabrane grejanja uprkos hladnoći, izveštavaju nemački mediji.

Na primer, tokom hladnih jutara kada se stakla zalede, mnogi pokreću automobil i uključuju grejanje kako bi ubrzali odleđivanje. Ali, upravo je taj čin zabranjen nemačkim zakonima.

Čak i ako se nađete u dugoj saobraćajnoj gužvi ili stojite na parkingu, grejanje automobila mora da ostane isključeno, piše „Fenix Magazin“.

Ovaj zahtev regulisan je u nemačkom Zakonu o drumskom saobraćaju pod naslovom “Zaštita okoline, zabrana vožnje nedeljom i praznikom”, gde se navodi da je potrebno smanjiti buku i emisiju izduvnih gasova. Takođe je zabranjen rad motora u stanju mirovanja.

Ako se pravila ne poštuju, kazna iznosi 80 evra, prema nemačkim medijima.

Čak i na privatnom posedu, mnogi bi mogli da misle da su izuzeti iz ovih pravila. Ali, prema državnom zakonu o kontroli emisija, zabranjen je svaki nepotreban rad motora, bez obzira na to gde se automobil nalazi.

biznis.kurir.rs/Fenix Magazin