IMAJU IZLAZ NA MORE, A NE MOGU DA GA PRIUŠTE: Cene ih potpuno pregazile - Odvajaju od usta da bi otišli na izlet do najbliže plaže
Foto: Shutterstock, Arthit Buarapa / Alamy / Alamy / Profimedia

problem

IMAJU IZLAZ NA MORE, A NE MOGU DA GA PRIUŠTE: Cene ih potpuno pregazile - Odvajaju od usta da bi otišli na izlet do najbliže plaže

Novčanik -

Odmor je ove godine za veliki deo Grka samo san, jer visoke cene usluga i aranžmana za odmor čine da je nekima nemoguće planiranje izleta čak i do obližnjih i relativno jeftinijih destinacija.

Troškovi su i dalje visoki za grčka domaćinstva, od kojih mnoga smanjuju potrošnju, ne samo na odmore i putovanja, već i na osnovne stvari poput hrane.

To pokazuje istraživanje Istraživačkog instituta za maloprodajnu robu široke potrošnje (IELKA), prema kojem se svaki drugi potrošač izjašnjava da ove godine neće ići na godišnji odmor. Isto istraživanje beleži još jedan trend: smanjenje odmora, jer 32 odsto navodi da će manje dana provesti na odmoru.

Povećanje cena u kategorijama usluga i proizvoda direktno povezanih sa letnjim odmorima grčkih putnika odražavaju i podaci ELSTAT-a koji beleže tok inflacije u junu.

Polihrono, Grčka, letovanje, plaža, more, ležaljke
foto: Shutterstock

U poređenju sa junom prošle godine, zabeleženo je povećanje cena avionskih karata od 19,7 odsto, dok je aranžmani za odmor skuplji za 12,7 odsto. Što se hotela tiče, cene su 12 odsto više nego prošle godine, dok su u fokusu poskupljenja i dalje hrana, a posebno maslinovo ulje, čije su cene u odnosu na jun prošle godine porasle za gotovo 55 odsto.

Prema podacima Udruženja prevoznika putnika (SEEN), iako su poskupljenja karata na nuli u odnosu na prošlu i pretprošlu godinu, cena je za prosečnu grčku porodicu visoka, a u nekim slučajevima čak i nepriuštiva. Za četvoročlanu porodicu, putovanje automobilom od Pireja do Rodosa potrebno je 845 evra.

evro, novac, pare, evri
foto: Shutterstock

Mnogi potrošači ove godine smanjuju ne samo osnovne usluge, već i osnovne artikle, kao što je hrana. Prema tome, 71 odsto potrošača (u odnosu na 75 odsto u 2023. godini) koji su učestvovali u istraživanju reklo je da je otkazalo troškove zabave, kao što su odlazak u restorane, odmor, putovanja itd.

Međutim, pored tih troškova, koji se za mnoge smatraju luksuzom, 55 odsto (u odnosu na 54 odsto u 2023. godini) kaže da su sveukupno smanjili kupovinu hrane i namirnica, piše Ekatimerini.

BiznisKurir/Telegraf Biznis

Bonus video:

07:29

ALEKSANDAR SENIČIĆ O LETOVANJU SRBA I NAJATRAKTIVNIJIM DESTINACIJAMA ZA LETOVANJE

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track