ZAR I NA OVOM PROIZVODU DA SMANJE GRAMAŽU! Potrošači besni: Kupuju polupraznu ambalažu! Em smanjuju težine, em gruvaju cene (FOTO)
Foto: Printscreen/YouTube

šrinkflacija

ZAR I NA OVOM PROIZVODU DA SMANJE GRAMAŽU! Potrošači besni: Kupuju polupraznu ambalažu! Em smanjuju težine, em gruvaju cene (FOTO)

Novčanik -

Poskupljenje proizvoda nekada nije vidljivo na prvi pogled. Potrošači ne obrate uvek pažnju da je zapravo njihov omiljeni proizvod "smršao", a da je cena ostala ista. Praksa prikrivenog poskupljenja smanjenjem gramaže prehrambenih i proizvoda za higijenu globalno je prisutna. Čak je dobila i svoj naziv "šrinkflacija", od engleske reči "shrink" koja znači skupljanje ili smanjenje.

Naši potrošači su primetili i da su proizvođači jedne vrste krema smanjili gramažu i to na 800 grama!

- Ko je to nama smanjio težinu proizvoda - piše u objavi na društvenoj mreži X (Tviter) koja je pokrenula lavinu komentara korisnika.

- Nije mi jasno kako ljudi to još uvek kupuju, poluprazno - piše u prvom komentaru, dok u drugom stoji:

'Smršala' kantica krema
"Smršala" kantica kremafoto: Printskrin Tviter

- Upravo o tome razmišljam i besan ko ris kako nas varaju na gramaži. Kesica nes kafe 17 grama. Sada na akciji u marketima, ali od 14 grama. Em smanjuju težine, em gruvaju cene. Pri tome, često i menjaju recepte.

Međutim, mnogi su naveli i da ovde tržišna inspekcija ne može da deluje.

- Nije ovo za inspekciju ako je ispravna težina, nego pokazuje koliko su smanjili pakovanje. Cenim da je kantica u početku bila skoro puna. Krem se prodavao 750 grama plus 20 odsto. Sad je 10 odsto. Kao što su čokolade zadržale pakovanje od 300g, al neki uspevaju da smanje i na 230 - glasi jedan od komentara, dk u drugom stoji:

prodavnica, market, kupovina
foto: Thinkstock

- Mesečno smanjuju i procenat lešnika. Recimo jedan krem je nekad imao 13%, sad ima 4%, a običan 3%.

Ostali potrošači su se dotakli i drugih trikova proizvođača i trgovaca.

- Pored takozvanih psiholoških cena ( 199,99 ili 399,99 i sl. ), koje su čista prevara jer ne postoji apoen za kusur, sada imamo i psihološke težine (čokolade 80g, 90g, 95g. i sl.). Sve je u suštini prevara potrošača.

Podsetimo, proizvođači mogu sami da određuju količinu proizvoda u pojedinačnom pakovanju i nemaju obavezu da gramaža bude 100 grama, kilogram ili litar.

Bitno je da tačnu gramažu ispišu na deklaraciji proizvoda. Promene starih mera proizvoda u Evropi posledica su direktive Evropske unije iz 2009. godine o ukidanju obaveze o standardnoj veličini pakovanja namirnica. Potrošači bi tako trebalo da obrate pažnju na deklaraciju gde mora da piše gramaža.

Kurir.rs

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track