Slušaj vest

To se desilo u Portugalu, gde je agencija Porta De Fente, sa velikim izborom kuća na prodaju širom zemlje, a koja je deo međunarodnog lanca Christie’s, integrisala napredno softversko rešenje izraelskog startupa eSelf i već zabeležila napredak u svom poslovanju.

Sada su za medije podelili svoje iskustvo, iz kojeg je jasno da su oduševljeni efikasnošću i rezultatima, te da AI agenta za nekretnine zadržavaju kao deo "stručnog osoblja".

Reč je o AI alatu, odnosno "agentu" koji se tokom aktivnosti ubrzano menja u stvarnom vremenu kako bi korisnicima omogućio da odmah dobiju odgovore na sva pitanja koja mu postave putem sistema, i to u bilo doba dana i noći, što ga čini čak pouzdanijim i bržim od "pravog" agenta.

Jer ovaj veštački agent odgovoriće jednako brzo i kvalitetno na upite potencijalnih kupaca u svakom trenutku, kao i onaj sa višegodišnjim iskustvom u prodaji. A da je neverovatno efikasan, govori i činjenica da je ova portugalska agencija zabeležila visok rast prodaje nakon njegove aktivacije u svom svakodnevnom poslovanju.

- Trenutno imamo više od 5.000 nekretnina u našem portfoliju. Nemoguće je da fizička osoba zna sve informacije o njima u sekundi kada se potencijalni kupac za njih zainteresuje online, ali nije nemoguće da ih agent sa veštačkom inteligencijom odmah zna - rekao je izvršni direktor agencije João Cília za Foxbusiness i dodao da je verovatno da će kupac dobiti i mnogo bolju uslugu, u smislu količine relevantnih informacija, u ovom koraku od veštačkog agenta nego od klasičnog "pravog" konzultanta za nekretnine.

Nekretnine u njihovoj bogatoj ponudi koje su putem AI agenta pregledali potencijalni kupci brojne su, a neke od njih su već i prodane, i to za ukupno oko 95 miliona dolara. Ova impozantna cifra je direktan zbir cena prodanih nekretnina na kojima su u oglasima na stranici zainteresovani klijenti koristili pomoć AI agenta.

No, kako zapravo funkcioniše? Prilikom prve interakcije sa AI agentom za nekretnine u ponudi Porta da Frente Christie’s agencije, potencijalne kupce pita se nekoliko ključnih informacija pomoću kojih će se generisati kvalitetniji izbor prema njihovim preferencijama.

Među podacima koje AI agent pita su željeni grad, budžet za kupovinu nekretnine i željeni broj soba, nakon čega se upušta u brzu i temeljitu pretragu ponude i time zapravo rasterećuje "stvarne" agente velikog dela posla do fizičkog obilaska najužeg izbora nekretnina, ali i same kupce koji na ovaj način svakako troše manje vremena na online pretragu.

Iz poznate portugalske agencije su primetili i da ovaj napredni alat koriste mnogi Amerikanci i Brazilci koji nekretnine u Portugalu pretražuju sa vremenskom razlikom od pet sati. Ovi prekomorski klijenti obično su zainteresovani za kuće za odmor koje pretražuju u svoje slobodno vreme, ono u koje portugalski agenti "već spavaju". Bar oni stvarni.

João Cília je, nakon godinu dana korišćenja ovog pametnog rešenja i sjajnih rezultata koje su zabeležili, rekao da veruje da će AI agenti imati sve veći i revolucionaran uticaj na način na koji se nekretnine prodaju, a nagovestio je i da će smanjiti potrebu za zapošljavanjem, čime će možda, dugoročno gledano, doći i do korekcije cena samih nekretnina.

Suosnivač i izvršni direktor eSelf AI agenta Alan Bekker pojasnio je da njihov proizvod, odnosno AI agent, nije samo lice koje se kreće i govori klijentu ono što treba da čuje, već njegovo iskustvo online interakcije donosi na sasvim novi nivo, pretvarajući jezične modele u vizuelno iskustvo, kako je rekao za Foxbusiness, na način na koji su to filmovi učinili sa knjigama.

biznis.kurir.rs/Jutarnji