Slušaj vest

Ova praksa najčešće se sreće na pijacama, vašarima i uličnim tezgama, gde su cene fleksibilnije nego u prodavnicama. Da bi pregovori bili uspešni, potrebni su strpljenje, taktičnost, ljubaznost i sposobnost da se proceni prava vrednost proizvoda.

Obično kupac nudi nižu cenu od one koju prodavac traži, a kroz dogovor se često dolazi do obostrano prihvatljivog rešenja.

Osim uštede, cenkanje doprinosi stvaranju posebnog odnosa između kupca i prodavca, obogaćujući iskustvo kupovine – naročito u sredinama gde je ova praksa deo svakodnevice. A jedan od onih koji je ovu veštinu doveo do savršenstva je Elvir Osmanović iz Travnika, koji je, kako kaže, „doktorirao“ cenkanje.

Njegov video s pijace u Bugojnu postao je viralan na društvenim mrežama, delom i zbog njegove iskrenosti:

- Znaš kako mi znamo ko ima para, a ko nema. Kad vidimo da mušterija nema keša – njemu je marka. Ako je malo bolje stojeći – njemu je 10-20 maraka, ono što je drugome marka. Ako hoćemo nešto da uvalimo, kažemo da je ispravno, a prodamo pokvareno - rekao je Elvir kroz smeh.

„Najskuplja stvar na ovoj pijaci je 100 maraka, nema skuplje“, dodaje.

Za kraj dodaje i poruku o velikodušnosti:

- Mi Romi smo najpozitivniji narod na svetu. Dajemo i džaba onome ko nema para. Ljudi dolaze i kupe ono što mogu. Pogledaj ove moje, ništa ne rade, šminkaju se – a ja sve ovo doveo.

BiznisKurir/Dnevno.hr