JEDVA SPAJALA KRAJ S KRAJEM, DOK NIJE POKRENULA SVOJ BIZNIS! Sa 25 bila samohrana majka, a sad godišnje zaradi milione
Ešli Tyrner-Dolce zna šta znači boriti se. Pre nešto više od decenije, bila je samohrana majka koja se oslanjala na bonove za hranu.
Danas je ona osnivačica i generalna direktorka kompanije FarmboxRx, koja ima za cilj da dostavi zdravu hranu siromašnim Amerikancima.
Od socijalne pomoći do milionerke
Prošle godine, ovaj poslovni model zasnovan na pretplati ostvario je više od 20 miliona dolara prihoda. Za korisnike je usluga besplatna: Medicare, Medicaid i drugi pružaoci osiguranja plaćaju dostavu namirnica kao oblik preventivne zdravstvene nege.
Kompanija je postala profitabilna 2022. godine, kaže Ešli Tyrner-Dolce.
Novi početak u Njujorku
Godine 2011, Ešli se sa novorođenom ćerkom preselila iz Arizone u Njujork u potrazi za novim početkom. Život u Velikoj jabuci nije bio glamurozan: spavala je kod prijatelja, oslanjala se na državnu pomoć za hranu i sama nosila teške kese kroz njujoršku podzemnu železnicu.
Godinu dana kasnije, sa 25 godina, pronašla je posao kao menadžerka u modnoj industriji i prestala da koristi bonove za hranu. Situacija se popravila tokom narednih nekoliko godina, ali je nabavka pristupačne i zdrave hrane i dalje bila izazov.
Pokretanje firme
Godine 2014, napustila je korporativni posao i pokrenula FarmboxRx. Tri godine je štedela i uspela da odvoji oko 80.000 dolara, koje je prvobitno planirala da potroši na kupovinu kuće. Od tih para je pokrenula posao. Smanjila je lične troškove i preselila se u mali jednosoban stan sa ćerkom, preprodajući igračke na eBay-u kako bi zaradila dodatni novac.
Od direktne prodaje do partnerstava sa osiguranjima
U početku, FarmboxRx je bio servis direktno za potrošače: korisnici su se pretplaćivali i dobijali sveže proizvode na kućnu adresu. Ešli je želela da socijalno pomogne u plaćanju hrane, ali investitori nisu odmah podržali tu ideju.
- Svaki investitor je želeo da nas pretvori u servis za obroke - kaže Ešli, sada 41-godišnjakinja. - Ali ja ne prihvatam ‘ne’ kao odgovor. Volim da kažem da sam nosorog — ne mogu da se okrenem unazad, samo idem napred.
FarmboxRx je 2019. godine dostigao godišnji prihod od milion dolara zahvaljujući pretplatama na proizvode. Taj novac je uglavnom pokrivao troškove poslovanja, uključujući i Ešlinu platu. Ali te godine je otkrila važnu stvar: korisnici Medicare i Medicaid-a mogu imati pravo na popuste ili besplatne proizvode kao deo svojih zdravstvenih osiguranja.
Veliki proboj
Ešli je kontaktirala između 80 i 100 zdravstvenih ustanova, nadajući se partnerstvu. Prvi uspeh postigla je 2020. godine. Dve godine kasnije, FarmboxRx je imao dovoljno partnera da potpuno napusti tržište direktne prodaje.
- Tada smo postali profitabilni - kaže Ešli, dodajući da kompanija do sada nije koristila spoljna sredstva za finansiranje.
Suočavanje sa konkurencijom
FarmboxRx nije jedina kompanija sa sličnom idejom. Slične usluge nude i druge kompanije. Globalno tržište zdrave hrane procenjuje se na preko 890 milijardi dolara ove godine, prema izveštaju kompanije Future Market Insights.
Ešli Tajrner-Dolče je sigurna da može nastaviti rast kompanije uprkos sve većoj konkurenciji.
BiznisKurir/Zadovoljna.rs
OVAJ PROIZVOD BIVŠE JUGE BIO JE SVETSKI HIT! Poredili ga sa ''lamborginijem'', a zbog 1 greške ostali bez miliona!