LETEĆI SALON: Novi bombardije, možda i u floti Er Srbije!
BEOGRAD - "Bombardije" (Bombardier), kanadski industrijski gigant koji u segmentu proizvodnje komercijalnih letelica drži četvrto mesto na svetu po prodaji, najavljuje poletanje svoje nove C Serije za jun ove godine. C100 i C 300 boriće se za svoje mesto pod suncem, – 300 će pokušati da uđe u segment tržišta koji je već prilično jasno podeljen između Boinga i Erbasa, a ekipa bloga Tangosix.rs je u Farnborou imala prilike da dobijemo detaljnu turu mock-upa putničke kabine i kokpita ove letelice.
Prema najavama kanadske kompanije Bombardier, C Serija bi trebalo da obavi svoj prvi let u junu 2013. godine. C Serija, čiji je razvoj Bombardijer zvanično započeo još 2004, svojim spoljašnjim dizajnom kabine dosta podseća na "boing 787 drimlajner". Međutim, to nije jedina sličnost: konstrukcija ovog aviona takođe je sačinjena velikim delom od ultralakih kompozitnih materijala pa Bombardier C Serije ima nižu potrošnju goriva baš kao i 787. Iako je reč o reginalnom avionu kratkog do srednjeg dometa, u kompaniji Bombardier veruju da su konstruisali seriju aviona koja će jednog dana konkurisati duopolu na relaciji Boeing 737 – Airbus A320.
Nakon zvaničnog pokretanja razvoja projekta zvanog „CSeries“ kompanija iz Kanade nailazila je na poteškoće ekonomske prirode pa je čak u decembru 2006. obustavila razvoj projekta zbog nedovoljnog broja porudžbina. Međutim, godinu dana kasnije nastavljeno je sa razvojem CSerije, i ujedno su zvaničnici kompanije objavili vest da će Pratt & Whitney motori sa oznakom PW1000G biti ekskluzivno ugrađivani u ove avione.
Dva predstavljena modela C-serije C110 i C130 (prvobitna oznaka) su prvi avioni iz Bombardiera sa mlaznim motorima postavljenim ispod krila. Do sada je potpisano nekoliko memoranduma o namerama za ukupno 388 letelica uz 145 čvrstih porudžbina od devet kupaca iz osam zemalja. Bombardierov cilj je 300 čvrstih porudžbina i 20 mušterija do sredine sledeće godine.
Dizajn putničke kabine (kapacitet je do 160 sedišta) je po mnogo čemu interesantan. Prvi utisak kada uđete u putničku kabinu je da ima dosta prostora, što podrazumeva 3-2 konfiguraciju u ekonomskoj i 2-2 konfiguraciju sedišta u biznis klasi. Treba napomenuti da sa širinom sedišta od 18.5 inča CSerija predstavlja možda i najudobniji avion kratkog do srednjeg dometa, kada govorimo o ekonomskoj klasi. Poređenja radi, veliki broj aviokompanija obavlja letove dugog dometa sa sedištima sirine 18, pa čak i 17 inča u ekonomskoj klasi.
PRLIĆI VEĆ ČETVRT VEKA ZARAĐUJU OD OVE UNOSNE BILJKE: Traži minimalna ulaganja, ne napadaju je bolesti i insekti - Na svom imanju uzgajaju 800 sadnica