PREVARE VAS DOK STE REKLI "KEKS": Ove svetske metropole su sklone muljanju! Birajte pažljivo i sačuvajte džep
Turistička industrija spada među sektore najpodložnije prevarama, a nova istraživanja pokazuju najčešće oblike prevara u nekim od najposećenijih svetskih destinacija.
Ako ovog leta planirate Barselonu – birajte agenciju pažljivo. Putujete u London? Pazite na lažne agencije za iznajmljivanje automobila…
Rizik od prevare u popularnim turističkim mestima raste za čak 28% tokom sezone.
Najčešći oblici prevare uključuju lažne fotografije smeštaja, pokvarene linkove za potvrdu rezervacije i nepostojeće ponude. Prevaranti često osnivaju lažne turističke agencije sa primamljivim aranžmanima i niskim cenama. Nakon uplate, izleti se ne realizuju ili potpuno odudaraju od onoga što je obećano.
Najrizičnije destinacije: Kankun, Hanoj, Daka i Bangkok
Prema izveštaju Mastercard Economics Institute-a, najviše prijavljenih prevara u vezi s putovanjima zabeleženo je u Kankunu (Meksiko), Hanoju (Vijetnam), Daki (Bangladeš) i Bangkoku (Tajland).
S druge strane, najmanje prevara bilo je u San Francisku, Dablinu, Seulu, Budimpešti i Edinburgu.
Najčešći oblici prevara po destinacijama:
Turističke agencije: Najrizičnije su Hongkong (70% prevara), Nju Delhi (64%), Barselona (64%) i Kankun (48%).
Taksi prevare: Najviše ih ima u Džakarti (66%), Bangkoku (48%), Istanbulu (39%) i Londonu (34%). Najčešće su lažne naplate, skriveni troškovi ili naduvane cene.
Restorani i hrana: U gradovima poput Los Anđelesa i Njujorka, prevare sa hranom (kašnjenja, preplaćene usluge) čine 75%, odnosno 63% svih prijava.
Smeštaj: Lažni oglasi na platformama za iznajmljivanje naročito su prisutni u Puketu (Tajland, 39%) i Antaliji (Turska, 35%).
Svetla tačka je da su avio-karte i vozne karte i dalje relativno sigurne, manje od 10% transakcija rezultira prevarom. Međutim, sve više prevara dešava se već u fazi planiranja u 2024. godini prevarne aktivnosti u tom periodu porasle su za preko 12% u odnosu na prethodnu godinu.
„Lažni sajtovi i izleti koji izgledaju gotovo identično kao stvarni otežavaju potrošačima da prepoznaju znakove upozorenja“, izjavio je Mičele Centenaro iz Mastercarda. Dodaje da kompanija planira da do 2030. eliminiše ručni unos podataka s kartica: „Digitalni novčanici, uz tokenizaciju i napredne alate za prevenciju prevara, doprinose većoj bezbednosti potrošača.“
BiznisKurir/BIZLife
PRODATA NAJSKUPLJA PLANETARNO POPULARNA LUTKICA: Slošiće vam se od cifre koju je kupac izdvojio!