Slušaj vest

Navodi se da je dostavu nemoguće izvršiti na ranije utvrđenu adresu, zbog čega je potrebno da se unese izmena.

- Pošta Srbije: Obaveštavamo vas da je vaš paket stigao u skladište, ali ne možemo da ga isporučimo zbog nepotpunog adresiranja. Molimo vas da obnovite svoje informacije o isporuci i pošaljete zahtev za izmenu, kako bismo mogli da vam kontinuiramo dostavljanje. Unesite link ispod za izmene. Molimo vas da to učinite u narednih 12 sati da biste izbegli nepotrebne poteškoće - stoji u poruci.

Ovo je knjiški primer prevare, gde se u okolnostima rastuće onlajn kupovine, manipuliše nepažnjom kupaca. Onima koji nisu poručili ništa i ne očekuju nikakvu isporuku, ovakva poruka izvesno zvuči kao prevara. Ipak, oni koji svakog časa očekuju dostavu, u riziku su od obmane.

telefon-sms.jpg
Foto: Profimedia

Ono što bi njima moglo da posluži kao reper jeste jezik kojim je poruka napisana.

- ...Kako bismo mogli da vam kontinuiramo dostavljanje - sugeriše da je pokušaj prevare usmeren iz inostranstva, te da je korišćena pomoć tehnologije za prevod na srpski jezik, a slične jezičke greške i inače su razlog za dodatni oprez.

Dalje, broj pošiljaoca i jeste inostrani. U ovom slučaju, reč je o Čileu, sa pozivnim brojem +56.

Ovoga puta, prevara je otišla korak dalje, pa prevaranti prave grupne četove. Neki su, vidi se u primeru, zapravo i naseli. Sreća u nesreći jeste da su svoje podatke uneli u SMS poruci, ne klikom na link, odakle bi rizikovali krađu podataka.

Stručnjaci za sajber bezbednost upozoravaju i na formulaciju koja poziva na hitnu rekciju ili sugeriše da je vreme ograničeno. U ovoj poruci se poziva na unošenje izmenjenih podataka u roku od 12 sati. Ukoliko se korisnicima javi i najmanja sumnja, u tom periodu mogu proveriti navode, i to pozivom na zvanične brojeve dostavljača.

BiznisKurir/Telegraf Biznis