Slušaj vest

Let od Nju Džerzija do Međunarodnog aerodroma „Džon F. Kenedi“ u Njujorku trajao je 45 minuta, a u avionu su se, pored pilota, nalazile još četiri osobe.

Agencija napominje da transportne kompanije, među kojima i avio-kompanije, žele da razviju usluge korišćenja električnih aviona na baterije koji mogu da polete i slete vertikalno kako bi prevozili putnike na kratka gradska putovanja, a da pritom izbegnu saobraćaj.

shutterstock_2418144695.jpg
avion Foto: Shutterstock

Federalna uprava za vazduhoplovstvo (FAA) u oktobru je završila sveobuhvatna pravila za obuku i sertifikaciju pilota za letenje vazdušnim taksijem, nazvavši to poslednjim delom uslova za bezbedno uvođenje ovih aviona u saobraćaj u bliskoj budućnosti.

Beta je istog meseca obezbedila 318 miliona dolara kapitala za finansiranje proizvodnje, sertifikacije i komercijalizacije električnih aviona, čime je ukupna prikupljena vrednost kompanije za tu namenu dostigla više od milijardu dolara.

– Nakon godina rigoroznih bezbednosnih ispitivanja u svim okolnostima, ponosni smo što smo ovde sa Lučkom upravom i Gradom Njujorkom da bismo pokazali kako ovaj avion može da služi gradovima u pogledu ublažavanja gužve, smanjenja emisija i povećanja pristupačnosti – poručio je u saopštenju izvršni direktor i osnivač kompanije Beta tehnolodžis, Kajl Klark.

Ta firma sa sedištem u Vermontu osnovana je 2017. godine.

BiznisKurir/BizPortal