KURIR PROŠAO KROZ VELELEPNI TUNEL NA FRUŠKOJ GORI! Ove kadrove dosad niste videli! Provozajte se sa nama kroz najduži tunel u Srbiji! VELIČANSTVENO I IZ VAZDUHA
Tunel Iriški venac, koji se gradi u okviru Fruškogorskog koridora, biće i zvanično najduži tunel u Srbiji, a priliku da se njime provoza i vidi kako sve to izgleda unutra danas je imala i ekipa Televizije Kurir.
Reč je o kapitalnom građevinskom projektu Srbije koji će doneti mnoga dobra građanima Srbije - skratiti putovanje, učiniti ga sigurnijim i bezbednijim, sačuvati živote, smanjiti uticaj na bogatu floru i faunu Fruške gore, ali doneti i ekonomski boljitak u vidu stranih investicija i prihoda.
Inače, brza saobraćajnica Novi Sad - Ruma "Fruškogorski koridor", dužine 44,41 kilometara, sastoji iz se od četiri deonice.
"Deonicu 1" čini petlja "Petrovaradin Istok - Paragovo" sa planiranom trasom državnog puta IIA reda, broj 100, od Žeželjevog mosta do petlje "Petrovaradin Istok", ukupne dužine 14,01 kilometara.
"Deonica 2" od Paragova do početka obilaznice oko Rume ukupne je dužine 16,48 kilometara. "Deonicu 3" čini petlja „Novi Sad Jug – petlja Petrovaradin Istok", ukupne dužine 3,40 kilometara, dok je "Deonica 4" obilaznica oko Rume, ukupne dužine 10,52 kilometara.
Na deonici brze saobraćajnice predviđena je izgradnja 46 većih građevinskih putnih objekata, od toga 44 mosta i podvožnjaka, među kojima je i most preko Dunava dužine oko 1.7 kilometara, kao i tuneli „Širine“ (dužine 350 metara) i "Iriški venac" (dužine 3.5 kilometara).
Pored toga, planirana je izgradnja 15 denivelisanih raskrsnica i ukrštaja, kao i velikog broja potpornih zidova i zidova za zaštitu od buke. Saobraćajnica na ovoj deonici se gradi za računsku brzinu od 100 kilometara na čas, sa širinom od ukupno 22 metara. Tunel Iriški venac ("Deonica 2") je dužine oko 3.5 kilometara, sastoji se od dve tunelske cevi i biće biti najduži tunel u Srbiji.
Radovi u tunelu se odvijaju bez prekida, 24 sata dnevno, sa uigranim timovima u dnevnim i noćnim smenama, sa ukupno oko 230 angažovanih radnika i oko 50 jedinica mehanizacije i opreme, a samo u noćnoj smeni angažovano je oko 95 radnika.
Trasa povezuje Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije, odnosno povezuje veoma važne administrativne i regionalne centre kao što su Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica, a takođe predstavlja i posrednu vezu Srbije sa Bosnom i Hercegovinom, Hrvatskom i Rumunijom.
Pored boljeg povezivanja sa neposrednim i širim međunarodnim okruženjem, najznačajniji intraregionalni efekti realizacije Fruškogorskog koridora ogledaju se u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, u saobrajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga i Rume) kao i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka "Fruška gora" (izgradnjom tunela). Izvođač radova je kineska kompanija "China Road and Bridge Corporation".
Ovu deonicu Fruškogorskog koridora i kao sam tunel Iriški venac danas je obišao i predsednik Srbije koji je hteo da se lično uveri kako napreduju radovi koji treba dsa budu kompletno završeni za godinu i po dana.
Nije krio svoje oduševljenje pa je rekao i sledeće:
"Ovo će biti u svakom smislu najduži i najveći tunel u Srbiji, lep i čudesno opremljen.
Zahvalan sam našim neimarima, kineskim prijateljima koji rade i grade, jer je ovo sada druga i drugačija Srbija. Kada danas ovde vidite izgradnju najtežeg dela, znate da su to neverovatni poduhvati.
Irig će imati fascinantnu infrastrukturu kada se ovo izgradi, moći će da bude naše sedište vinskog turizma, a i mnogo toga još ovde gradimo. Ovaj tunel će umnogome da pomogne očuvanje flore i faune Fruške gore, ali će pre svega ljudima da omogući bezbedniji saobraćaj, a sa druge strane bolju ekonomiju i više investicija.
Srećan sam što se Srbija gradi, radi se u tri smene, ogroman je to napor, a ljudi sa nestrpljenjem čekaju završetak radova. To su sve ogromni uspesi za našu zemlju, nešto što niko ne može da uzme, nešto što ćemo dugo da pamtimo, jer ovakva vremena uspeha i napretka Srbije, dugo se neće ponoviti."
Kurir.rs
CRVENI ALARM ZA POZNATU MARKU: Profit pao za više od 50%, sledi talas otpuštanja se industrija potresa