Slušaj vest

Koja su prava putnika koji nije zadovoljan turističkim aranžmanom i kako ispravno da uloži reklamaciju?

Obaveza je organizatora da tokom trajanja putovanja obezbedi prisustvo lica odgovornog za prijem reklamacija potrošača. Potrošač može da izjavi reklamaciju u pisanoj formi, odnosno da obavesti zaduženo lice ili organizatora o nedostacima izvršenih usluga, i to u roku od mesec dana od dana utvrđivanja nedostatka.

Organizator ili lokalni predstavnik organizatora dužni su da bez odlaganja odgovore na reklamacije potrošača tokom trajanja putovanja, kao i da otklone svako odstupanje od ugovora na koje potrošač ukaže. Ukoliko odstupanje na koje je ukazao potrošač nije otklonjeno tokom trajanja putovanja, potrošač ima pravo da zahteva srazmerno umanjenje cene.

shutterstock_ugovor.jpg
Foto: Shutterstock

Odstupanja od ugovora mogu biti takva da predstavljaju neizvršenje ili delimično izvršenje ugovorne obaveze u pogledu njenog obima ili kvaliteta i tada potrošač ima pravo da od organizatora zahteva povraćaj uplaćenih sredstava po osnovu ugovora o turističkom putovanju.

Ukoliko potrošač propusti da blagovremeno obavesti organizatora o nedostacima pruženih usluga, ne može zahtevati umanjenje cene ili raskid ugovora i povraćaj novca, osim kada se propuštanje roka ne može staviti na teret potrošaču.

BiznisKurir/Politika