Slušaj vest

Sekretarijat CEFTA je reagovao na nedavna medijska izveštavanja u vezi sa osiguranjem od autoodgovornosti prema trećim licima (MTPL) i zelenim kartonom, pružajući javnosti detaljnije informacije o planiranim reformama.

U saopštenju se ističe da je Zajednički komitet CEFTA 9. oktobra 2024. godine usvojio Preporuku 1/2024, koja predlaže konkretne korake za unapređenje sistema osiguranja u regionu.

Cilj reformi je postizanje jednostavnijeg i efikasnijeg sistema osiguranja, sa naglaskom na smanjenje administrativnih prepreka i unapređenje postupaka za putovanja unutar CEFTA tržišta. Prema planu, vozači iz jedne države potpisnice CEFTA sporazuma moći će do 2026. godine da putuju u druge zemlje ovog sporazuma bez potrebe za zelenim kartonom ili sličnim dokumentima koji trenutno potvrđuju osiguranje od autoodgovornosti.

Do 2025. godine, planira se smanjenje administrativnih taksi za izdavanje zelenog kartona i omogućavanje da osiguranje od autoodgovornosti bude validno na osnovu registarskih tablica koje su izdane u zemljama potpisnicama Multilateralnog sporazuma.

3106023-whatsappimage20220720at3.57.33am1result-edit.jpg
Ana Paunković 

Uz to, Zajednički komitet CEFTA pozvao je sve strane da ubrzaju digitalizaciju osiguravajuće dokumentacije i pokrenu elektronsku razmenu tih dokumenata. Ova digitalna tranzicija, kako se navodi, treba da eliminiše potrebu za fizičkim papirnim dokumentima prilikom putovanja unutar CEFTA regiona, čime će se dodatno pojednostaviti procedura i smanjiti administrativni troškovi.

Reforme su deo Akcionog plana za uspostavljanje Zajedničkog regionalnog tržišta i Prioriteta predsedavanja CEFTA za 2024. godinu, a očekuje se da će imati značajan uticaj na unapređenje mobilnosti i smanjenje birokratije među zemljama članicama.

Ipak, do 2026. godine, zeleni karton ostaje obavezan.

BiznisKurir.rs