Ni Hrvatska, ni Slovenija, kao članice EU 2016. godine neće „Er Srbiji“ odbiti da letilice srpske nacionalne avio-kompanije iz Beograda ka Severnoj Americi imaju za usputne stanice Zagreb i Ljubljanu.

Beograd -- Od 1. oktobra posade srpske nacionalne avio-kompanije kreću sa obukom za novi tip aviona - „erbas“.

Piloti će školovanje, koje traje 24 radna dana, obaviti u „Etihadovom“ i trening centru „Er Berlina“. Svakog meseca po 20 posada prolaziće obuku. Do kraja godine, svi piloti bi trebalo da budu osposobljeni za samostalne letove na „A 319“, letilici koju će „Er Srbija“ imati u svojoj floti.

Stjuardi i stjuardese će proći sedmodnevnu obuku u Beogradu. Prva dva aviona, koja će biti u saobraćaju od 1. oktobra pod oznakom „Er Srbije“, voziće strani piloti, najverovatnije „Er Berlina“, čije bi dve letilice trebalo da budu uzete na lizing. Preostalih osam „erbasova“ stizaće do kraja godine od „Er Berlina“ i od velikih lizing kuća. Stari „boinzi“ odlaze u penziju. Oni su vlasništvo države, koja može da ih iznajmi ili proda.

Najverovatnije, „Er Srbija“ će na lizing uzeti avione sa 138 ekonomskih i osam mesta u biznis klasi. Biće to letilice stare tri do pet godina. Gde god se „Etihad“ pojavi, ima kredibilitet i dobija najpovoljnije moguće uslove, tako da će lizing biti jeftiniji nego što bi ga stari „Jat“ plaćao, kažu stručnjaci. Ti „erbasovi“, kako tvrde, troše 20 odsto manje goriva nego stari „Jatovi“ avioni. Samo na održavanju uštedeće se 40 odsto, jer je reč o novim letilicama, koje se ne kvare i njihova tačnost poletanja je 99,6 odsto za razliku od sadašnjih „boinga“ - ispod 80 odsto. Prihvat i otprema aviona i putnika plaćaće se 25 odsto manje.

Zahvaljujući strateškom partnerstvu sa „Etihadom“ naša „Er Srbija“ kupovaće gorivo na međunarodnim aerodromima jeftinije i do 50 odsto. I NIS će morati da spusti cenu na domaćem aerodromu, jer će „Er Srbija“ uredno izmirivati sve obaveze ali po realnim, a ne po naduvanim ciframa. To isto važi i za usluge „Keteringa“ i „Suporta“ koje su „Jatove“ ćerka firme, ali i „Jat tehnike“ i aerodroma „Nikola Tesla“. Svi putnici „Er Srbije“ na međunarodnim aerodromima imaće pristup „Etihadovim“ salonima. „Er Srbija“ će biti u globalnoj „Etihadovoj“ mreži rezervacija pa će imati i nove putnike, koje „Jat“ nikada ne bi ni video.

Avioni „Er Srbije“ imaće četiri izlaza dnevno, to za svaki avion znači po četiri povratna leta - 7 .00 časova, 13.00, zatim 17.00 i 23.00 časa. Praktično maksimalna iskorišćenost aviona. „Er Srbija“ će sagraditi hangar, imaće svoje linijsko održavanje letilica i time godišnju uštedu od 15 miliona dolara.

"Za kupovinu deset aviona, koji će u nacionalnu avio-kompaniju stići 2015. godine, kredite će obezbeđivati „Etihad“ kod svojih banaka i to su beskamatni zajmovi" - kaže izvor“.

„Etihad“ će garantovati za te kredite, a uzima ih i otplaćuje „Er Srbija“. Takođe, najverovatnije uzeće u zakup Terminal 1 na beogradskom aerodromu, koji će rekonstruisati, dograditi i tom investicijom zapravo platiti kiriju.

Nacionalna avio-kompanija trenutno u floti ima svoja tri aviona ATR i još dva iznajmljena. I te letilice će, tvrdi izvor, biti zamenjene modernijim „ATR 72-600“. Prvo zamena tri stara ATR, a kada istekne lizing od četiri godine za iznajmljena dva aviona, zameniće se i oni. Te letilice su namenjene za linije u regionu.

Računa se da će „Er Srbiji“ zbog većeg broja putnika u 2016. godini biti potrebno 14 do 16 većih aviona i šest do osam ATR.

Stručnjaci procenjuju da će „Er Srbija“ kroz ugovor o zajedničkim linijama sa „Er Berlinom“ do 2016. godine „razraditi“ linije ka SAD i kada se dostigne određeni broj putnika biće po tri leta nedeljno za Njujork, Toronto i Čikago.

Ni Hrvatska, ni Slovenija, kao članice EU 2016. godine neće „Er Srbiji“ odbiti da letilice srpske nacionalne avio-kompanije iz Beograda ka Severnoj Americi imaju za usputne stanice Zagreb i Ljubljanu.

Plan „Jata“ za ovu godinu od 1,4 miliona putnika najverovatnije neće biti ostvaren. Ali će zato taj broj naredne godine biti dupliran. Očekuje se da će 2015. godine „Er Srbija“ imati oko 40 miliona dolara profita. Beograd će biti čvorište za čitav region, ali i usputna stanica putnika sa Dalekog istoka prema Zapadu.