Većina ljudi, 95 odsto namerava da traži novi posao ove godine, prema istraživanju iz januara 2024. koje je sprovela kompanija Monster. I mnogi očekuju da će to biti izazov. Više od polovine, čak 68 odsto, misli da će biti teško pronaći ga, s obzirom na stanje privrede.

Iako traženje posla može da bude izazovno, postoje načini kako ne treba da se ponašate da ne učinite potragu još težom.

- Potraga za odobravanjem, poznata je i kao očaj - kazala je Lindzi Mastejn, bivši regruter u Amazonu i sadašnji izvršni direktor kompanije Talent Paradigm.

profimedia0104066832.jpg
Profimedia 

Ona je dodala da je ta energija "izaberi mene" ona koja, zapravo, odbija priliku.

Ne prijavljujte se istoj kompaniji iznova i iznova

Izbegavajte da se iznova prijavljujete za poslove u istoj kompaniji, posebno u kratkom vremenskom periodu.

Ako Lindzi vidi da ste "konkurisali 20 puta u poslednje dve godine i da vas nikada nisu angažovali", to je crvena zastavica. Ona odmah pomisli da nešto nije u redu sa tim kandidatom.

Bez obzira na to koliko ste spremni za posao, regruter verovatno neće da odvoji vreme da dalje istražuje vašu prijavu.

shutterstock-299065697.jpg
Shutterstock 

- Ovako se možete naći na crnoj listi. Pokušajte da ograničite svoje prijave na najviše pet pozicija koje odgovaraju vašim veštinama u određenoj kompaniji - savetovala je ona.

Nemojte koristiti LinkedIn-ov baner "otvoreni za posao"

Još jedna crvena zastava za regrutere je baner "otvoreni za posao" na LinkedIn-u.

Samo postavljanjem tog jednog signala na sajt, "već znamo da vam nešto treba", istakla je Mastejn. To znači da možda nećete da budete toliko izbirljivi kada je reč o mogućnostima za posao, da možda nećete napredovati i razviti nove veštine.

pexelslukas574071.jpg
Promo 

- To smanjuje utisak da ste visokokvalifikovani kandidat - napomenula je ona.

Osim toga, menja dinamiku u razgovoru sa menadžerom za zapošljavanje. U takvim okolnostima on ne pokušava da vas ubedi u sjajnu priliku za posao, jer vas žele u kompaniji. Umesto toga, pokušavate da ih ubedite da vas razmotre.

Nolan Čerč, izvršni direktor tržišta talenata Continuum i bivši Guglov regruter, saglasan je sa tim. Korišćenje banera "menadžeru za zapošljavanje, zapravo, izgleda kao očaj", rekao je ranije za CNBC Make It.

- To je kao da tražite pomoć na uglu - tvrdi Lindzi Mastejn.

shutterstock-2027364494.jpg
Shutterstock 

Nemojte pokazivati da ste ranjivi ili povređeni na mrežama

Konačno, ako ste nezaposleni, nemojte objavljivati svoj status nezaposlenosti na društvenim mrežama. Lindzi daje primer objave, poput sledeće:

- Upravo sam dobio/la otkaz i imam dvoje dece kod kuće i zaista mi treba drugi posao, što pre. Dakle, ako biste mogli da me upoznate sa svakom osobom koju poznajete, a koja zapošljava, bio/la bih vam tako zahvalan.

Iako postoji razlog za saosećanje, ljudi koji objavljuju slične statuse "pojavljuju se povređeni". Na kraju krajeva, oni pokazuju slabost na sličan način kao ljudi koji uključuju baner "otvoren/a za posao" na svojim LinkedIn profilima. Jasno je da im nešto treba.

profimedia0259057481.jpg
Dmitriy Shironosov / Alamy / Alamy / Profimedia 

Ovakva objava "odbija ljude", kazala je Mastejn.

Umesto toga, ako ste otpušteni i želite da signalizirate svetu da tražite nove prilike, pokušajte da predstavite situaciju kao novi početak ili šansu za rast i podelite konkretne primere svojih prošlih doprinosa i uspeha.

Takođe, možete da podelite ono što ste naučili i kako su vas vaša iskustva spremila za buduće izazove.

- Sve ovo potencijalnim poslodavcima pokazuje prilagodljivost i način razmišljanja koji gleda u budućnost. Zapamtite, ne treba vam bilo kakav posao, već samo dobar posao - zaključila je ona.

kurir.rs/BIZLife