Uspešan tim 2020 – Proizvodni kapaciteti- inavacije i dostignuća. Štark- U fokusu Smoki i Najlepše želje
Foto: Promo

Intervju Marko Njavro, generalni direktor Atlantic Štarka

Uspešan tim 2020 – Proizvodni kapaciteti- inavacije i dostignuća. Štark- U fokusu Smoki i Najlepše želje

InfoBiz -

Štark nastavlja da podiže lestvicu u proizvodnji flipsa i čokolada, a asortiman inovira prvenstveno na osnovu povratnih informacija od potrošača sa tržišta

Njavro: Sa jednakom strašću razvijamo i asortiman i našu poslovnu praksu, jer upravo to čini razliku

Štark kvalitetom ne zaostaje u odnosu na evropske i svetske proizvođače, a sprema i još mnogo dobrih iznenađenja za potrošače, pri čemu će akcenat biti na Smokiju i Najlepšim željama, otkrio je u intervjuu za Kurir Marko Njavro, generalni direktor Strateškog poslovnog područja Slatko i slano Atlantic Grupa.

foto: Promo

Koliko je jednoj kompaniji sa dugogodišnjim iskustvom i radom teško da zadovolji želje i navike potrošača? Da li potrošači više posežu za starim, proverenim proizvodima ili su spremni da isprobaju nove?

- Činjenica je da se, verovatno brže nego ikada, preferencije potrošača stalno menjaju. Postoje, naravno, tradicionalni, lojalni potrošači, ali sve je više onih koji su otvoreni za promene i, da tako kažem, manje lojalni. Ali zato danas imamo i neuporedivo više informacija o potrošačima i tržištima s kojima poslujemo, što nam omogućava da mnogo brže reagujemo. Danas, a verujem da će tako biti i u budućnosti, pobeđuju oni koji imaju snažan portfolio koji može da zadovolji potrebe različitih potrošača u različitim trenucima konzumacije, a ne samo jedan jak proizvod. Uz dugogodišnje iskustvo, koje je značajno, mislim da smo mi u toj grupi kompanija. Dakle, s jednakom strašću razvijamo i asortiman i našu poslovnu praksu, jer upravo to čini razliku.

Kako opisujete situaciju proizvodnih konditorskih kompanija u Srbiji, a kako u regionu?

foto: Promo

- Konditorska industrija je jedna od najzdravijih industrijskih grana u Srbiji, koja prati trendove i svakako se može pohvaliti kvalitetom svojih proizvoda, ali i praćenjem novih tehnologija i standarda koje imaju najveći svetski proizvođači, što se potvrđuje činjenicom da i pored slobodnog uvoza konditorskih proizvoda, konditorska industrija u Srbiji i dalje raste i beleži suficit u izvozu. To je najbolji dokaz da srpske kompanije kvalitetom proizvoda mogu da konkurišu svetskim multinacionalnim kompanijama, a to važi i za velike regionalne konditorske proizvođače, koji su nam respektabilna konkurencija.

Koliko je zdrava konkurencija bitna u konditorskoj industriji?

- Konkurencija je podsticajni faktor, jer u tako oštroj tržišnoj utakmici treba ispuniti kompleksne standarde uz efikasnost i fleksibilnost u proizvodnji, ali i održati poverenje potrošača i ispuniti njihova očekivanja. Štark je u tome uspeo i kvalitetom sigurno ne zaostajemo u odnosu na evropske i svetske proizvođače. Nastavljamo da ulažemo u naše core brendove, inoviramo procese i asortiman, što ukazuje na stabilnost poslovanja kompanije i upravljanje rizicima i finansijskim obavezama.

Kakvi su vam planovi za razvoj i inovacije u narednom periodu? Na čemu će biti akcenat? Koji vam je glavni adut?

foto: Promo

- Štark je već godinama izuzetno jak u proizvodnji flipsa i čokolade i uspeva svake godine da podigne lestvicu. Tako da ćemo u narednim godinama nastaviti sa planiranim investicijama u razvoj proizvodnje čokoladnih proizvoda i flipsa, inoviranjem asortimana, ali i sa ulaganjem u zaposlene, saradnike i dobavljače, prvenstveno na osnovu povratnih informacija sa tržišta. Imamo još mnogo dobrih iznenađenja za naše potrošače, ali akcenat će biti na Smokiju i Najlepšim željama.

Na kojim promenama radite od dolaska u kompaniju? Koliko to utiče na dalja dostignuća u proizvodnji?

- Pokrenuli smo dosta promena u proteklih šest-sedam meseci, neke od njih već pokazuju dobre rezultate, a neke su dugoročnijeg karaktera. Suštinski, pored unapređenja brendova, bavićemo se i unapređenjem tehnoloških procesa u proizvodnji, kako u Beogradu tako i u pogonu u Ljuboviji.

Šta je bitnije, inovacije u proizvodnji ili inovacije u marketingu? Treba li ih razdvajati? I zašto?

- Mislim da jedno bez drugoga ne ide. Svakako su marketinške inovacije te od kojih priča počinje, one se baziraju na potrebama potrošača i aktuelnim ili budućim trendovima. Međutim, takve inovacije ništa ne znače ako proizvodnja nije u stanju da prati i proizvede tu inovaciju na kvalitetan i efikasan način. Zato naša orijentisanost ka potrošaču znači i veću fleksibilnost svih naših procesa kako bismo ubrzali generisanje tržišnih, ali i realizaciju tehnoloških ideja.

(Promo - tekst / Foto: Shutterstock)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track