KINEZI SA GUŠTOM PIJUCKAJU SRPSKA VINA: Najviše vole crvena, ne manišu ni belom, a sad rado jedu i naš sir!
ŠANGAJ - Zainteresovanost kineskog tržišta za srpske proizvode raste, a među onima koji su našli kupce i na Dalekom istoku su i srpska vina.
Zato se, među kompanijama iz prehrambene industrije, kojih je najviše na Sajmu izvoza EXPO u Šangaju, predstavlja i nekoliko vinarija. Mirjana Đurić iz jedne takve kaže da njena kompanija izvozi na kinesko tržište već tri godine.
U početku je, priča, Kinezima bila jako važna cena vina koje se izvozi, pa su izvozili komercijalne linije, dok sada kupci više znaju o vinu, pa se na njihovo tržište plasiraju i premijum linije. "Cena im je manje važna, važan je kvalitet", rekla je Đurićeva.
Ta kompanija izvozi u tri kineske provincije, pet do šest kontejnera godište, a rade na tome da dodatno povećaju izvoz, jer im je, kaže, kinesko tržiste veoma važno.
"Kinezi više vole da piju i više poznaju crvena vina, u poslednjih par godina počinju da upoznaju i piju bela i roze vina, dodala je Đurić. Pred kupcima iz Kine i celog sveta predstavljeni su i mlečni proizvodi iz Srbije.
- Navike u ishrani Kineza se menjaju, počinju da jedu sir i to je naša šansa, uvereni su u jednoj velikoj srpskoj mlekari.
Na velikom sajmu su Šangaju kupcima iz Kine i celog sveta predstavlja se deset kompanija iz Srbije, a pored vina i mlečanih proizvoda, predstavljeni su i organski proizvodi od aronije, pa i oni od tartufa na štandu iznad kojeg dominira veliki natpis "Made in Serbia".
Na srpskom štandu je najviše prehrambenih firmi, koje proizvode predstavljaju pod sloganom "Arome čiste prirode", među 3.000 kompanija koje izlažu svoju ponudu na čak 400.000 kvadratnih metara izložbenog prostora.
Za devet meseci više od 100.000 kineskih turista u Srbiji
Broj kineskih turista koji dolaze u Srbiju raste i u prvih devet meseci premašio je 110.000, izjavio je danas u Šangaju ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić.
"Ukoliko se ovaj trend nastavi, imaćemo više od 140.000 kineskih turista u Srbiji", rekao je Ljajić koji boravi u Kini u delegaciji koju predvodi premijerka Ana Brnabić. Primera radi, 2016. godine u Srbiji je bilo svega 18.000 kineskih turista, dodao je ministar.
"Sudeći prema ovim trendovima, imaćemo više od 300.000 noćenja kineskih turista. To su podaci koji ohrabruju i pokazuju da kampanja koju smo vodili na kineskom tržištu daje rezultate, ali i pokazuje da ima prostora da se broj kineskih turista u narednim godinama poveća", rekao je Ljajić.
Kako je rekao, sve zemlje pozivaju kineske turiste da ih posete.
"Videli smo ovde i predsednika Francuske, premijera Grčke i ministra spoljnih poslova Italije, a svi su pozivali kineske turiste da posećuju njihovu zemlju. Svi imaju rezerve prema našim odnosima sa Kinom, a onda dođu svi ovde i pokušavaju da nađu tržište za svoje proizvode i svi pokušavaju da privuku kineske turiste", primetio je Ljajić.
Izneo je podatak da 140 miliona ljudi iz Kine putuje širom sveta, koji potroše 277 milijardi dolara tokom svojih putovanja, po čemu su pretekli i američke turiste.
"Ovo je tržište koje je posebno za male, turističke zemlje, sve interesantnije i ako nastavimo sa kampanjom, a potpisali smo i ugovor sa turističkom platformom "Alibabe" o promociji, uz promociju na društvenim mrežama u Kini, možemo da približimo Sbiju kao turističku destinaciju kineskim turistima", rekao je Ljajić.
(Kurir.rs/Tanjug)
IZGLASAN BUDŽET ZA 2025. GODINU: Mali podelio odlične vesti - Nijedan kapitalni projekat nije zaustavljen, evo kolike će biti plate i penzije