TAČKA USIJANJA: Putari Zorani prete tužbom
Foto: Ana Paunković

Sukob

TAČKA USIJANJA: Putari Zorani prete tužbom

InfoBiz -

Ukoliko danas do kraja dana ne dobiju pozitivan odgovor na zahtev za isplatu odštete od 728 miliona dinara, izvođači radova na deonici Ub-Lajkovac tvrde da će podneti tužbu protiv Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture

Preduzeća "Putevi Užice" i "Planum", izvođači radova na deonici Ub-Lajkovac na auto-putu Beograd - Južni Jadran, traže od Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture da im isplati 728 miliona dinara odštete zbog štete koju su pretrpeli zbog aktiviranja bankarske garancije u iznosu od 342 miliona dinara ili će, u suprotnom, presaviti tabak i podneti tužbu sudu. - Tražimo odštetu zato što je ministarstvo Zorane Mihajlović aktiviralo bankarsku garanciju pre isteka roka, zbog čega smo ušli u blokadu, što je prouzrokovalo i nove troškove jer su svi dobavljači krenuli da traže novac iz straha da nećemo izmiriti ugovorene obaveze. Proterali sa nas sa gradilišta u toku otklanjanja nedostataka i zato tražimo i odštetu zbog izgubljene dobiti za vreme provedeno na gradilištu. U toku sanacije nas je mimistarstvo više puta u medijima označilo kao izvođače koji su napravili put od blata da bi uzeli novac za sebe, a blato je izraz koji u građevini ne postoji. Predali smo odštetni zahtev ministarstvu prošlog petka i ako ga u roku od 15 dana ne prihvate, nemamo drugo rešenje, nego da ih tužimo - kaže za Kurir Leko Korićanac, direktor "Puteva Užice".

foto: Kurir

On objašnjava da su se izvođači odlučili na ovaj korak zbog toga što krivica za pojavu pukotina na nasipima na deonici Ub-Lajkovac nije njihova zbog loše izvedenih radova, već posledica lošeg glavnog projekta koji je uradio Saobraćajni institut CIP. - Izvođači su sve radove izveli po glavnom projektu, uz svu prateću dokumentaciju i pod kontrolom stručne nadzorne službe koju je angažovao investitor. "Putevi Užice" i "Planum" su 2015. uradili tehnički prijem i put predali investitoru, odnosno Ministarstvu građevinarstva. Kad su se 2016. pojavile pukotine na jednom delu deonice, investitor je naložio CIP da obavi istražne radnje i uradi projekat sanacije. Projekat sanacije se u potpunosti razlikuje od glavnog projekta, što potvrđuje da glavni projekat nije bio dobar. To potvrđuje i činjenica da se na jednom delu puta, gde je investitor prihvatio naš predlog da se sanira podloga, pukotine nisu pojavile - objašnjava Korićanac i dodaje da je projekat sanacije bio daleko skuplji od glavnog projekta, kao i da je ministarstvo svojim ponašanjem potpuno uništilo i ponizilo domaća preduzeća.

Milutin Ignjatović, direktor Saobraćajnog instituta CIP, tvrdi da pukotina ima na celoj deonici od 12,5 kilometara, a ne samo na nasipima, i dodaje da je glavni razlog za to što su izvođači odstupili og glavnog projekta koji je uradio CIP. - Nije tačno da je projekat loš, niti da je projekat sanacije potpuno različit od glavnog projekta. Nadzor nad izgradnjom nasipa čitave deonice od 12,5 km nije radio CIP, već Institut za puteve, dok je CIP nadzirao samo mostove. Da je izvođač radio po projektu CIP, nasip ne bi mrdnuo ni milimetar. Dokumentacije o nadzoru nema, kao ni dokaza za tehnički prijem puta. Kad smo radili projekat sanacije 2,5 km puta, dokazali smo da nasip nije izveden po projektu CIP - tvrdi Ignjatović i naglašava da je idejni projekat CIP pozitivno ocenila Državna reviziona komisija, koju čine najeminentniji stručnjaci, dok je tehničku kontrolu glavnog projekta izvršila ovlašćena projektantska kuća CPV iz Novog Sada i dala pozitivno mišljenje i nije imala nikakvih primedbi na taj glavni projekat.

Ministarstvo: Zahtev za odštetu je apsurdan

U Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture ističu da je odštetni zahtev izvođača radova na deonici Ub-Lajkovac, od kojih je ministarstvo naplatilo bankarske garancije u iznosu od 342 miliona dinara, neosnovan i apsurdan. - Najbolja slika i prilika rada ovih kompanija jeste ta što se nakon skidanja asfalta sa deonice koju su gradili jasno videlo da su za izgradnju puta, umesto šljunka, koristili blato i glinu. Neko ko je napravio takve propuste u gradnji danas ima hrabrosti da podnosi odštetni zahtev protiv države, sa kojom je imao ugovor da izgradi auto-put, a danas u rekonstrukciju te deonice moramo da potrošimo dodatne 1,2 milijarde dinara da bi se iznova izgradilo oko 2,5 kilometara trase - kažu u Ministarstvu građevinarstva.

Činjenice:

- Ugovor o izgradnji sporne deonice potpisan je u leto 2010. godine - 12,5 kilometara je dužina osnovne trase - 13 mostova i petlja Lajkovac nalazi se na spornoj deonici - Potpisano je 11 aneksa na osnovni ugovor - U decembru 2015. put je predat investitoru

Kurir.rs/Slavica Tomčić

Foto: Ana Paunković

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track