Zorana Mihajlović nije slala inspektore da kontrolišu gradnju na Koridoru 11, iako je po zakonu bila dužna da to uradi, pa za kašnjenje okrivila investitore

Pune dve godine, koliko je na čelu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Zorana Mihajlović nije poslala nijednog inspektora da izvrši kontrolu gradnje deonice auto-puta Ljig-Preljina, a što je bila u zakonskoj obavezi da uradi.

Na taj način direktno je dopustila investitoru i izvođačima radova da probiju rokove izgradnje ovog projekta vrednog 308 miliona evra, koji je od strateškog značaja za državu, upozorava za Kurir saradnik Saobraćajnog instituta CIP.
- Ministarka je bila obavezna da po svom nahođenju, pogotovu kad su u pitanju poslovi od javnog interesa, šalje inspektore na teren, a ona to očigledno nije radila jer, da jeste, ne bi bila iznenađena u julu što kasne radovi - kaže saobraćajni inženjer.
gradnja.jpg
Beta 

Kršene procedure

Naime, iako je u ovu ministarsku fotelju sela u aprilu 2014, Mihajlovićeva se tek krajem jula 2016, mesec dana pre isteka roka za završetak radova, zainteresovala za Koridor 11 i otišla u iznenadnu posetu građevincima. Tada je i obelodanjeno da će radovi kasniti. Za to je okrivila investitora, „Koridore Srbije“, i izvođače radova, koji su praktično dve godine radili bez njenog, ali i stručnog nezavisnog nadzora.

Ovo telo, pored toga što kontroliše gradnju, podnosi i izveštaje resornom ministarstvu, a „Koridori Srbije“ su kao investitor, prema Zakonu o planiranju i izgradnji, bili u obavezi da ga formiraju odmah na početku gradnje 2012.
- Stručni nadzor je formiran tek u februaru 2016, a do tada je investitor nadzirao sam sebe, što je skandalozno i protivno zakonu, za čije je sprovođenje nadležna ministarka Mihajlović - kaže saradnik CIP.Iz „Koridora Srbije“ odbili su da odgovore zašto nisu na vreme formirali stručni nadzor, ali za probijanje roka za završetak radova na koridoru ka Jadranu okrivljuju finansije, odnosno to što nije produžen rok za korišćenje zajma potpisanog 2012. između vlada Srbije i Azerbejdžana za finansiranje izgradnje deonice Ljig-Preljina.

Neizmirene obaveze

- „Koridori Srbije“ su dopisom od 24. februara 2016. prvo obavestili Ministarstvo građevinarstva da je neophodno produžiti period raspoloživosti zajma, kao neophodan uslov za okončanje projekta. Nakon toga poslali smo još devet dopisa nadležnim ministarstvima. Budući da zajam do danas nije produžen, izvođač nas je obavestio da tek kad budu izmirene obaveze od 25.947.042 evra, biće potrebno 60 dana za završetak radova - objašnjavaju u „Koridorima“.

Zakon o planiranju i izgradnji

OVO ZORANA NIJE URADILA

Član 172

Nadzor nad izvršavanjem odredaba ovog zakona i propisa donetih na osnovu ovog zakona vrši ministarstvo nadležno za poslove urbanizma i građevinarstva. Inspekcijski nadzor vrši nadležno ministarstvo preko inspektora u okviru delokruga utvrđenog zakonom.

Član 176

U vršenju inspekcijskog nadzora građevinski inspektor je ovlašćen da naloži rešenjem obustavu radova ako investitor nije rešenjem odredio stručni nadzor u skladu sa ovim zakonom.

Član 202

Novčanom kaznom od 1.500.000 do 3.000.000 dinara kazniće se za privredni prestup privredno društvo ili drugo pravno lice, koje je investitor, ako ne obezbedi vršenje stručnog nadzora nad građenjem objekta.

Član 153

Investitor obezbeđuje stručni nadzor u toku građenja objekta, odnosno izvođenja radova za koje je izdata građevinska dozvola.

Ministarstvo
ODGOVORNI „KORIDORI“

Iz Ministarstva građevinarstva nisu odgovorili da li su i kad slali inspektore na gradilište puta Ljig-Preljina, a za to što je gradilište godinama bilo bez stručnog nadzora, okrivljuju investitora:
- Na to pitanje odgovor bi trebalo da da investitor, preduzeće „Koridori Srbije“, koji su bili dužni da obezbede nadzor nad realizacijom projekta. Investitor je odgovoran za poštovanje ugovora i rokova.