SUMNJIVO U ŽELEZNICI: Muljanjem zaseli na nove funkcije!
Foto: Stefan Jokić

Ko su novi direktori

SUMNJIVO U ŽELEZNICI: Muljanjem zaseli na nove funkcije!

InfoBiz -
„Infrastrukturu“ vodi potpisnik „naduvanih“ ugovora za kredite Goran Maksić, dok je direktor „Srbija voza“ Jugoslav Jović umešan u problematične nabavke i remont lokomotiva

BEOGRAD - Nove firme „Železnica Srbije“ vodiće kadrovi koji su učestvovali u poslovima kojima je, kako se sumnja, ova državna kompanija oštećena za milionske sume.Goran Maksić, koga je Vlada Srbije postavila za v. d. direktora „Infrastrukture“, potpisao je ugovor o sporno uvećanom ruskom kreditu. Miroljub Jevtić, novi v. d. direktora „Srbija karga“, bio je na visokim funkcijama kad su potpisivani štetni ugovori o modernizaciji pruge, dok je, i pored umešanosti u problematičnu nabavku 21 voza i remont lokomotiva, Jugoslav Jović postavljen da upravlja preduzećem za prevoz putnika „Srbija voz“, potvrđeno je našem listu iz više izvora sa železnice. Pomenute tri firme sada, uz matično preduzeće, čine „Železnice Srbije“.GrehoviIzvori našeg lista ukazuje da je Goran Maksić bio jedan od potpisnika aneksa ugovora o ruskom kreditu vrednom oko 90 miliona evra.- Aneks je bio sporan jer su neke cene „naduvane“ i tri puta. Zato i nisu hteli da ga potpišu bivši izvršni direktori Predrag Janković i Svetozar Ćapin, koji su potom smenjeni- tvrdi sagovornik Kurira.

Goran Maksić
Goran Maksić

Jugoslav Jović, direktor „Srbija voza“, učestvovao je u komisiji za izbor isporučioca 21 putničke garniture za 99 milion evra. Ponudu je, kako kaže naš sagovornik, 2013. dala samo švajcarska firma „Štadler“, a dva giganta kao što su „Alstom“ i „Simens“ nisu mogli da se uklope u tražene uslove. Puštanje u saobraćaj „Štadlerovih“ vozova je, inače, kasnilo oko pola godine jer nabavljeni vozovi nisu bili u potpunosti prilagođeni srpskim prugama. Jović se povezuje i s remontom deset elektrolokomotiva za koji se sumnja da je bio štetan za ŽS.Miroljub Jevtić je bio zamenik Milanka Šarančića, koji mu se zahvalio na saradnji nakon projekta rekonstrukcije 20 kilometara pruge Beograd-Bar.Unutrašnja kontrola- Unutrašnja kontrola ŽS je utvrdila da je državna firma 2008. oštećena za oko 90 miliona dinara, jer pruga zbog radova zatvarana 24 sata umesto šest i zato što je mehanizacija javnog preduzeća odradila posao umesto izvođača radova - kaže naš sagovornik.Milan Veljković, predsednik Nezavisnog sindikata železničara, kaže da je čuo za neke sporne detalje u vezi s novopostavljenim direktorima, i da nadležni treba to da ispitaju.

ŽelezničariNEMA NEPRAVILNOSTIMiroljub Jevtić kaže za Kurir da nema nikakve veze s remontom pruge i dodaje da nije bilo nikakvih nepravilnosti.- Ne znam za taj problem, nikad me niko nije obavestio o tome - istakao je on. Jevtić je naveo da ŽS moraju da idu napred i da će sve učiniti da „Srbija kargo“ posluje po tržišnim principima. Iz ŽS kažu da Jović nije pripremao tender za remont lokomotiva, pa nije mogao da favorizuje nijednu firmu, a da je Gorana Maksića ovlastilo ministarstvo da potpiše ugovor s Rusima jer „Železnice“ tada nisu imale direktora.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track