Građani traže kazne za banke koje ne odgovaraju na prigovore klijenata
BEOGRAD - Udruženje bankarskih klijenata Efektiva pozvalo je danas Narodnu banku Srbije da uskladi podzakonska akta o prigovorima korisnika finansijskih usluga sa Zakonom o zaštiti potrošača i uvede kazne za banke.
U saopštenju Efektive, traži se od NBS da izmeni Odluku o načinu postupanja banke i davaoca lizinga po prigovoru korisnika finansijskih usluga i načinu postupanja NBS po obaveštenju tih korisnika.
Efektiva predlaže da se u normativna akta unesu izmene koje su usklađene sa Zakonom o zaštiti potrošača, a predviđaju: rok za odgovor banke po prigovoru klijenta od osam dana, novčanu kaznu za banku koja ne dostavi odgovor klijentu u predviđenom roku i na predviđen način i u skladu sa postavljenim pitanjem ili primedbom, zatim novčanu kaznu za banku koja ne pristupi zakazanoj medijaciji, obaveza NBS da u toku pripreme za medijaciju uputi stranama u sporu svoje stručno mišljenje o spornom odnosu sa aspekta zakonitosti i primene ugovornih odredbi.
Efektiva traži i obavezu NBS da na svojoj internet stranici objavljuje podatke o broju i predmetu primljenih prigovora po bankama a ne zbirno kako to danas radi, poštovanje postojećih odredbi koje regulišu pitanje kvartalnog obaveštavanja javnosti o bankama koje krše važeće propise.
U skladu sa najavama NBS o izmenama Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga (ŽKFU), Efektiva traži od nadležnih državnih organa da pristupe i izmeni pomenute Odluke.
"Smatramo da se predloženim izmenama, koja obezbeđuju efikasniju zaštitu prava svih učesnika na tržištu bankarskih usluga, mogu obezbediti stabilnost i održivi rast bankarskog sistema u Srbiji", navedeno je u saopštenju Efektive.
PENZIONERI IZ SRBIJE NEKAD MASOVNO IŠLI U OVAJ GRAD: I dalje važi za mesto koje obavezno treba posetiti, a specijaliteti koje nudi će vas tek oboriti s nogu