Trenutno se pregovara sa vazduhoplovnim vlastima Saudijske Arabije, Japana, Južne Afrike, Indonezije, Sejšela, Bahreina, Omana, Jordana i Singapura

BEOGRAD - Iako avio-kompanija "Er Srbija" već leti u 27 gradova Evrope i sveta, dolaskom prvih pilota nekadašnjeg JAT-a obučenih za let na "erbasu-A319", u narednoj godini planira se proširenje mreže letenja i povratak na aerodrome SAD i Kanade.

Već sada avionima "Er Srbije" građani mogu da odlete na 27 destinacija, a od Nove godine najavljuje se još više mogućnosti, pa i uspostavljanje linija sa Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadom. U januaru se očekuju i prvi piloti bivšeg JAT-a koji su odškolovani za novi tip aviona "erbas A 319". Formiranje nove kompanije "Er Srbija" podstaklo je našu civilnu vlast da što pre potpiše više ugovora sa mnogim zemljama o uspostavljanju vazdušnog saobraćaja.

Trenutno se pregovara sa vazduhoplovnim vlastima Saudijske Arabije, Japana, Južne Afrike, Indonezije, Sejšela, Bahreina, Omana, Jordana i Singapura.

Ti ugovori omogućuju i "Er Srbiji" da se na tim tržištima pojavi posle desetina godina pauze. Svakako najatraktivniji linija bila bi za SAD, ali trenutno nemamo kategoriju jedan, koju zahtevaju američke vazduhoplovne vlasti, što bismo mogli lako da vratimo od proleća.

"Mi smo dobili potvrdan odgovor od američkih vazduhoplovnih vlasti da su oni spremni i najavili su svoj dolazak u martu, jer oni imaju svoje planove za godinu dana unapred i direktorat je spreman da sve potrebne papire da na uvid i da učini sve da se ta kategorija jedan koju smo izgubili, opet vrati", kaže Milan Živanović, v. d. direktora Direkcije civilnog vazduhoplovstva Srbije.

U "Er Srbiji" kažu da će se ekspanzija otvaranja novih linija nastaviti odmah posle Nove godine. "Planiramo da prvo letimo za Bejrut, zatim za Varnu, Sofiju, a posle toga moguće je i za Kairo ali ne znam kakva je tamo politička situacija. Svakako, moraćemo još da se potrudimo da stvorimo svoju mrežu", kaže Dane Kondić, generalni direktor "Er Srbije"

Što se tiče čarter letova, oni će sledeće godine sa "Er Srbijom" biti mnogo sigurniji kada je reč o polasku i dolasku sa destinacije i ugodni za putnike kojima se dešavalo da po nekoliko sati čekaju avion bivšeg JAT-a koji treba da dođe sa linije. Sada kompanija ima na raspolaganju 16 aviona i mnogo se lakše odvija saobraćaj.