FERRARI LANSIRA NEŠTO ŠTO NIKO NIJE OČEKIVAO! Skuplje je od samog vozila, neće moći da ga kupi svako
Satovi Richard Mille su moćan simbol statusa i prestiža za one koji ih prepoznaju. A to nije teško.
Ovi satovi su smelog dizajna, modeli imaju oblik zaobljenog pravougaonika i providne brojčanike koji otkrivaju kompleksni mehanizam. Izrađeni su od vrhunskih materijala poput titanijuma i posebne verzije ugljeničnih vlakana.
Nose ih sportisti, muzičari i kolekcionari. Sada je pred uzbudljive vikende na trkama u Kini, brend lansirao još jedan sat koji je omaž Ferrariju: Richard Mille M 43-01 Tourbillon Split-Seconds Chronograph Ferrari.
Novi RM 43-01 Ferrari, koji će biti proizveden u limitiranoj seriji od 150 primeraka (75 u titanijumu i 75 u Carbon TPT) – dodatno učvršćuje već dobro uspostavljeno partnerstvo između italijanskog prozvođača iz Maranela i švajcarskog horologa.
Novi model nastavak je saradnje brendova, koja je 2022. rezultirala lansiranjem najtananijeg mehaničkog sata na svetu: RM UP-01 Ferrari, debljine samo 1,75 mm. Prototip je prvi nosio brend ambasador Pharrell Williams na svojoj Louis Vuitton modnoj reviji u Parizu.
Sat je koštao oko dva miliona dolara, a kada je u pitanju cena za novi model verzija od titanijuma počinje od 1,3 miliona dolara, dok verzija od Carbon TPT doseže cenu od 1,5 miliona dolara. Inspiracija i za taj model dolazi iz tehnološkog univerzuma legendarne automobilske marke, sa nezaobilaznim, ali suptilnim crvenim detaljima i Ferrari logotipom na sedam sati.
- Metalni finiš baze sata podseća na industrijsku preciznost peskarenih delova motora, dok mikroblaširani mostovi podsećaju na mat površinu poklopaca motora Ferrari. Uglađene strukture, ukrašene podignutim rebrima, kontrastnim tonovima i sitnim X-oblikovanim nosačima, pomešane sa zlatnim šestougaonim šrafovima, direktno asociraju na elemente i detalje koji se nalaze na motoru i kućištima motora Ferrari - objašnjava se na sajtu automobilske kuće.
Predstavljanje novog sata dolazi samo nekoliko nedelja nakon što je sedmostruki svetski šampion Formule 1 Luis Hamilton, prvi put viđen u crvenim trkačkim kombinezonima Ferrarija, sa Richard Mille RM 74-02 modelom vrednim 590.000 dolara. Na promociji novog sata prošle nedelje pojavio se još jedan brend ambasador, brazilski trkač F1 Felipe Masa.
Vrtoglavom brzinom do 'trkačkih mašina na zglobu'
Poznavaocima i fanovima horologije je i dalje misterija kako je brend koji postoji tek nešto više od 20 godina uspeo da se pozicionira među šest najprodavanijih, rame uz rame sa brendovima koji imaju viševekovnu tradiciju i mnogo snažniju priču.
Ispred su Rolex, Cartier, Omega, Audemars Piguet i Patek Philippe. Kompanija proizvodi samo oko 5.300 satova godišnje, s prosečnomcenom od 250.000 dolara. Prema Morgan Stanleyju, procenjeni godišnji prihodi za prošlu godinu iznosili su oko 1,5 milijardi švajcarskih franaka, što je povećanje od 200 miliona u odnosu na 2023. godinu.
Audemars Piguet, recimo, osnovan je 1875. godine, proizvodi 50.000 satova godišnje, s prosečnom cenom od 51.000 dolara po komadu.
Poznavaoci kažu da je u pitanju smela kombinacija dizajna, poigravanja sa inovativnim materijalima i tehnologijama: safirna kućišta, kablovski tourbilloni i otpornost na ekstremne sile, ali i saradnje sa sportskim brendovima i sportistima.
Osnivač brenda Richard Mille započeo je karijeru sedamdesetih godina 20. veka u francuskoj manufakturi Finhor. Veliki zaljubljenik u hramove brzine, inspiraciju za satove tražio je iz moćnih trkačkih mašina na Formuli 1 i povezao identitet brenda sa sportskim automobilima.
Udružio se sa saradnikom Dominiqueom Guenatom da bi stvorio prvi sat, RM 001 Tourbillon, koji je lansiran 2001. godine. Napravljen je u samo 17 primeraka. Taj sat je odmah privukao pažnju, ne samo zbog svoje cene od 135.000 dolara već i zbog inovativnih materijala, poput titana, lakog, ali izuzetno čvrstog metala. Prvi model je takođe sadržao dinamometar, koji meri obrtni moment, i pokazivač obrtnog momenta. Njegova rezerva energije trajala je 72 sata, dok je standardna rezerva bila 48 sati.
Zatim, kompanija je razvila partnerstva sa dominantnim igračima u sportu, uključujući ono koje je započelo 2010. godine sa Rafaelom Nadalom. Vozač Ferrari Formula 1 tima, Charles Leclerc, ekskluzivno nosi satove Richard Mille; primećen je sa modelima RM 35-01 Rafael Nadal, RM 35-03 Rafael Nadal i mnogim drugim. Čak i likovi iz serija, kao što je Kendall Roy iz "Succession", počeli su da nose RM 67-01 u četvrtoj sezoni serijala.
Ipak, najviše za aktuelizaciju modela učinila je Formula 1, u kojoj je Richard Mille od 2004. godine, a svoje satove i inače reklamira kao "trkačke mašine na zglobu".
A sada, kada je broj fanova F1 porastao za 50 miliona od 2021. godine, dosegnuvši 750 miliona, prema izveštaju koji je objavio Nielsen Sports u decembru i ima globalnu TV publiku od 1,5 milijardi, što tu seriju čini najpraćenijim sportskim događajem na svetu, izgledi za uspeh i elitne kupce su još veći.
Richard Mille nije želeo da otkrije vrednost svog partnerstva sa Ferrarijem, ali je prisustvo Hamiltona sa višemilionskim brojem pratilaca, procenjuje se, veoma atraktivan marketinški potez.
Inače, porodica Agnelli pre nešto više od mesec dana prodala deo udela u Ferrariju vredan tri milijarde evra.
Exor NV, investiciona firma porodice Agnelli, prodala je oko sedam miliona običnih akcija luksuznog proizvođača automobila, prema zvaničnom saopštenju.
Firma, koja i pored toga ostaje najveći akcionar Ferrarija sa 30 odsto glasačkih prava, diverzifikovala je svoje investicije pod rukovodstvom izvršnog direktora John Elkanna, naslednika italijanske porodice koja je osnovala Fiat pre više od 125 godina.
Elkann je postao naslednik svog dede po majci, Giannija Agnellija, nakon smrti Giannijevog nećaka Giovanna Alberta Agnellija. Od 2004. godine predvodi italijansku poslovnu dinastiju prisutnu u više industrija, uključujući udele u Philips NV i Stellantis NV.
Naposletku, još jedna od tajni uspeha brenda jeste u ograničenoj proizvodnji, što satove Richard Mille čini unosnom investicijom koja na aukcijama dostiže visoke iznose. Većina modela, uključujući i ovaj novi, proizvodi se u serijama od nekoliko desetina komada, što ih čini izuzetno retkim i traženim na sekundarnom tržištu. Rezultati prodaja pokazuju da ti satovi znatno poskupljuju nakon što postanu nedostupni u maloprodaji.
BiznisKurir/Bloomberg Adria
PENZIONER PREPISAO STAN KOMŠINICI, A DA NIJE BIO NI SVESTAN! Namamila ga na staru foru, preko noći ostao na ulici