INDUSTRIJA BUDUĆNOSTI OTVORILA ČAK 330 RADNIH MESTA! Posla ima sve više i u Srbiji, ZARADA ODLIČNA, ali i dalje nema ko da radi
Foto: Shutterstock, Ilustracija

ovde ima novca

INDUSTRIJA BUDUĆNOSTI OTVORILA ČAK 330 RADNIH MESTA! Posla ima sve više i u Srbiji, ZARADA ODLIČNA, ali i dalje nema ko da radi

Novčanik -

U proteklih 15 godina, sa pojavom mobilnih telefona, gejming industrija je doživela ekspanziju i raste kontinuirano iz godine u godinu, a samo za poslednjih godinu dana zabeležen je rast od 11 odsto, rekao je direktor Playstudios Europe Nikola Mitić.

Kako ne naveo, u našoj zemlji postoji više od 200 različitih profila, a u ovoj godini je otvoreno oko 330 novih pozicija. Podaci pokazuju i da je veliki broj zaposlenih u ovom sektoru ovde dospeo preorijentacijom, odnosno prekvalifikacijom iz drugih profesija.

- Prošle godine je na globalnom nivou ostvareni prihod od gejminga iznosio 220 milijardi dolara. Najveći izazovi su i dalje nedostatak školskog i kadra sa iskustvom. Mnogi ovaj sektor i dalje doživljavaju kao hobi, a roditelji ga retko vide kao branšu koja ima ozbiljnu perspektivu - istakao je on.

Video Igrice
foto: AP

Kada je u pitanju Srbija, 15 najvećih kompanija je u 2022. uspelo da prihoduje čak 150 miliona evra na video igrama, što je rast od 10 odsto, a najveća tržišta na kojima smo ostvarili te prihode su SAD, Nemačka i Velika Britanija. Oko 70 odsto ukupnih prihoda je ostvareno direktnom prodajom naših video igara, dok je ostalih 30 odsto došlo pružanjem usluga u gejming sferi.

Najveća dobit naše industrije je ostvaren sa video igrama na mobilnim telefonima (45 odsto), zatim na računarima (36 odsto), dok ostatak je raspodeljen na web igre, igre na društvenim mrežama, konzole i VR.

NAJVIŠE KOMPANIJA U BEOGRADU

Najveći broj studija se nalazi u Beogradu, njih 72, dok je na drugom mestu Novi Sad sa 26 kompanija. Preko 50 odsto kompanija radi na svojim originalnim IP-evima, tj. originalnim naslovima, oko 16 odsto kompanija se bavi "outsourcing-om", 8 odsto art i video produkcijom. Oko 6 odsto kompanija razvija konkretne tehnologije za izradu video-igara, a 5 odsto njih su "service provider-i".

Potraživanje za dizajnerima i programerima je iz dana u dan sve već i to najviše za seniorske pozicije. Ulazak u samu industriju je težak, jer zahteva multidisciplinarnost - poznavanje dizajna, ilustracije, programiranja, marketinga...

Igranje, Zavisnost, Video Igrice
foto: Profimedia

Sanja Žugić iz Playstudios Europe i Srpske gejming asocijacije (SGA), kazala je da je u SGA trenutno više od 140 kompanija koje zapošljavaju više od 2.500 ljudi, a podaci pokazuju da ih je 2018. u Srbiji radilo svega osam.

- Srbija ima najviše žena u gejming industriji. Prema statistici u Evropi ih radi 22 odsto, dok je kod nas zaposleno 30 procenata. Čak polovinu vodećih pozicija zauzimaju dame - istakla je Žugić.

U Srbiji postoji i problem obrazovanja kadrova. Danas se, recimo, na osnovnim studijama postoje smerovi za dizajn video igara, digitalnu umetnost, programiranje, animaciju, a obrazovanje se sve češće nastavlja i na master studijama.

- Saradnja privrede i obrazovnih ustanova je velika što obećava da će gejming industrija u Srbiji rasti i da je udruživanje u gejming asocijaciju nužno, kako bi se proizvođači lakše pozicionirali na svetskom tržištu. Kod nas postoji više od 10 velikih studija, 50 srednjih i 60 malih koji proizvode video igre - nacela je Žugić.

kurir.rs

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track