"BOLJA CENA" OTERALA DRUGE POPUSTE IZ MARKETA: Trgovci sami biraju šta će sniziti, evo kako možete da saznate šta je na akciji
Do kraja ove godine proizvodi iz ukupno 36 kategorija koje se nude u domaćim trgovinskim lancima trebalo bi da nose oznaku „bolja cena”. To je sastavni deo dogovora Vlade Srbije i vodećih trgovaca, koji je postignut u nameri da se zaštiti standard građana.
Međutim, potrošačima se čini da je na rafovima drugačija situacija i da je sve manje ovakvih oznaka ili su slabo vidljivi, kao i da se niže cene vide na standardnim trgovačkim akcijama, a da je malo proizvoda koji su označeni zasebno, kao što je to bilo prvih dana kada je pokrenuta.
Ono čemu se nije posvetilo dovoljno pažnje kako bi se bolje razjasnilo, a što trenutno zbunjuje kupce je to da je spisak kategorija koje je izdvojilo resorno ministarstvo samo referenca za trgovce, a na njima je da odluče koje artikle će ponuditi po nižoj ceni i označiti kao „bolja cena”.
To znači da trgovci nisu u obavezi da u svakom trenutku imaju pod ovom oznakom sve proizvode iz predviđenih kategorija, nego da sami, u skladu sa svojom poslovnom politikom i pravilima konkurencije na tržištu, određuju količinu i artikle koje će uvrstiti u akciju.
Često se dešava da su neki proizvodi tokom nedelje na redovnoj akciji trgovaca i onda ih nema pod oznakom „bolja cena”, posebno kada je reč o osnovnim životnim namirnicama. Veliki trgovinski lanci poseduju sajtove preko kojih potrošači mogu blagovremeno da se informišu o svim sniženjima koja su u ponudi, a poznato je i koji artikli iz nedelje u nedelju imaju oznake „bolja cena”. Do sada su kod većine to bili proizvodi trgovačke robne marke, koji su u odnosu na poznate robne marke jeftiniji, pa su dodatna sniženja pravila velike uštede u budžetu.
Kupci primećuju da se na policama ne dopunjavaju proizvodi iz kategorija nižih cena, ali trgovci kažu da to nije ni logistički izvodljivo raditi više puta u toku dana. Neki proizvodi, poput osnovnih životnih namirnica se brzo prodaju i potrebno je vreme da se police dopune, pa se čini da su isključeni iz ponude. Takođe, zaključuju da u manjim radnjama uopšte nema artikala sa posebnim oznakama ili ima samo nekoliko koji se brzo rasprodaju.
Trgovci su svesni da potrošači zameraju na cenama i pozivaju se na one koje su predstavljene u prvoj korpi, računajući da svi trgovci moraju da te proizvode nude po istim cenama. Кako je reč o dogovoru trgovaca i resornog ministarstva, a ne o obavezujućoj uredbi, nema ni kontrole nadležnih inspekcija koje bi takvu situaciju regulisale.
Zajednički interes je da se sačuva standard građana.
Kurir.rs/Politika
KILO CENI 6.000! MILOŠ NAPRAVIO ČUDO NA DEDOVINI U SELU NAZVANOM PO SVETOM SISOJU! Sve što proizvede to i proda, pakuje u bočice od 100 ml i naplati 600 dinara