Slušaj vest

Društvene mreže, iako korisne za povezivanje i informisanje, često postaju platforma za različite vrste prevara. Najnoviji slučaj dolazi iz Niša, gde je na jednoj Fejsbuk grupi osvanulo upozorenje o prevari sa iznajmljivanjem stanova.

Prevarant, predstavljajući se kao "Aleksa", objavio je oglas za navodno iznajmljivanje stana u blizini Pravnog fakulteta u Nišu. Međutim, iza primamljive ponude krije se laž. Fotografija koja je korišćena u oglasu zapravo prikazuje stan koji je na prodaju u Novom Sadu.

Oglas je sadržao samo jednu fotografiju, a za dodatne informacije on je tražio da se komunikacija odvija isključivo putem Vibera, što je odmah izazvalo sumnju kod opreznijih korisnika. Ozbiljni oglašivači obično pružaju više fotografija i detaljan opis nekretnine, što ovde nije bio slučaj.

prevara.jpg
Foto: Printscreen/Facebook

- Oglas je privukao dosta interesovanja jer je stan moderno opremljen i sa novijim nameštajem - stoji u upozorenju objavljenom na Fejsbuku. Brzom reakcijom korisnika, oglas je prijavljen administratorima grupe, a uz upozorenje su priloženi i linkovi ka lažnom i pravom oglasu za prodaju istog stana.

Ovaj slučaj još jednom podseća na važnost dodatne pažnje i opreza prilikom traženja stanova putem interneta. Nikada ne uplaćujte kaparu ili bilo kakav novac dok ne vidite stan uživo i ne proverite sve dostupne informacije.

Saveti za izbegavanje prevara kod iznajmljivanja stanova:

Proverite više izvora – Nemojte se oslanjati samo na jedan oglas ili platformu.
Tražite više fotografija – Oglasi sa samo jednom slikom obično nisu pouzdani.
Komunicirajte putem proverenih kanala – Izbegavajte neformalne platforme poput Vibera dok ne proverite sve detalje.
Pogledajte stan uživo – Nikada ne uplaćujte novac unapred pre nego što ste obišli nekretninu.
Proverite identitet oglašivača – Potražite recenzije ili dodatne informacije o osobi koja oglašava stan.
Prijavite sumnjive oglase – Time pomažete i drugima da ne postanu žrtve prevare.

Oprez je ključan, jer prevaranti često koriste različite metode kako bi privukli pažnju i stekli poverenje potencijalnih žrtava.

BiznisKurir/Telegraf Biznis