Slušaj vest

Ove mašine su od ključnog značaja za realizaciju prve linije metroa i predstavljaju važan korak za ovaj projekat.

Narednih 12 meseci one će se proizvoditi u Kini, a svaka će biti teška čak 2.000 tona, duga 110 metara, široka skoro 10 metara. Isporuka prve mašine nas očekuje u aprilu 2026. godine, druge mašine u junu, nakon čega će i biti puštene u rad.

Metro koji se gradi biće najsavremeniji moguć, potpuno automatizovan, bez mašinovođe.

- Kada u potpunosti bude završena, prva linija metroa će povezivati Železnik i Mirijevo, biće dugačka 21,1 kilometar i imaće 21 stanicu. Druga linija bi trebalo da povezuje Bežaniju i Mirijevo, da bude duga 21 kilometar i da ima 23 stanice. Njih dve će se ukrštati na Savskom trgu - istakao je ministar finansija Siniša Mali.

Takođe, dodao je da je beogradski metro projekat od neprocenjivog, strateškog značaja za Grad Beograd i Republiku Srbiju. Reč je o najvećem i jednom od najvažnijih infrastrukturnih, kapitalnih projekata koji zahteva vreme i strpljenje i svaka faza, svaki korak koji nas vodi ka metrou, moraju se pažljivo planirati i realizovati.

Izgradnja metroa olakšaće život građanima i doprineti zdravijem načinu prevoza ljudi, uz smanjenje saobraćajnih gužvi, a istovremeno će uticati na rast BDP-a naše zemlje.

- Ne odustajemo ni od jedne investicije uprkos svim izazovima i nastavljamo da poboljšavamo kvalitet života naših građana, a beogradski metro je svakako jedan od najvažnijih koraka na tom putu - zaključuje Mali.

BiznisKurir.rs