Slušaj vest

JKP "Beogradski metro i voz" obaveštava da je u postupku javne nabavke za izradu projektno-tehničke dokumentacije za Liniju 3 beogradskog metroa izabran konzorcijum predvođen kompanijom CRDC - Kineska korporacija za projektovanje železnica, ogranak Beograd Savski venac (eng: China Railway Design Corporation Serbia).

U izabranoj grupi ponuđača pored CRDC-a, kao nosioca liste je i renomirana kompanija Luis Berger D.o.o. sa Ko dizajn D.o.o. Beograd, uz podršku domaćih podizvođača.

Ugovor "Izrada projektno-tehničke dokumentacije: Studija opravdanosti sa Idejnim projektom i sa Studijom o proceni uticaja na životnu sredinu za liniju 3 beogradskog metroa“ potpisali su juče direktor JKP „Beogradski metro i voz“ Andreja Mladenović i sekretar Sekretarijata za javni prevoz Grada Beograda Radovan Kremić sa Jen Džongjinom, ispred ogranka CRDC-a u Srbiji.

Ukupna vrednost zaključenog ugovora iznosi 2.285.400.000,03 dinara bez PDV-a (2.742.480.000,04 dinara sa PDV-om), što je značajno niže od procenjene vrednosti od 2.950.000.000,00 dinara bez PDV-a. Ovaj uspeh predstavlja rezultat transparentnog i profesionalnog postupka, koji je privukao vodeće domaće i strane kompanije iz oblasti projektovanja metro sistema. Na javni poziv pristigle su četiri ponude renomiranih kompanija, a izabrani ponuđač ostvario je najvišu ocenu.

CRDC više od 70 godina je vodeće projektantsko preduzeće u oblasti železničkog, gradskog i saobraćajnog inženjeringa. Ukupno su projektovali više od 46.000 km pruga, uključujući 11.000 km brzih železnica, kao i metro linije i transportne čvorišta u mnogim gradovima. Preduzeće je sertifikovano prema ISO9001 standardima za kvalitet, zaštitu na radu i zaštitu životne sredine. CRDC ima bogato iskustvo u realizaciji infrastrukturnih projekata u Republici Srbiji, što dodatno garantuje kvalitetnu i profesionalnu izradu Studije opravdanosti sa Idejnim projektom i Studijom o proceni uticaja na životnu sredinu za buduću Liniju 3 metro sistema u Beogradu.

Planirana je izgradnja tri linije metroa, a konceptualno rešenja za Liniju 3 predviđa trasu od Bežanije do Banjice, sa ektenzijom do budućeg Biokampusa. Ukupno vreme putovanja od početne do poslednje, od ukupno 22 stanice predviđene na ovoj liniji će biti 38 minuta, sa ukrštanjima sa Linijom 1 na Trgu republike i sa Linijom 2 kod Arene. Izradom projektne dokumentacije i budućom izgradnjom Linije 3 Beograd će dobiti potpuno integrisan sistem javnog prevoza, sa tri linije metroa, sedam linija BG voza i ostalim linijama gradskog prevoza. Ovo će značajno uticati kako na unapređenje javnog prevoza u glavnom gradu i poboljšanje ukupnog kvaliteta života Beograđana i šire, tako i na sveobuhvatni privredni i tehnološki razvoj čitavog društva.

Kurir Biznis