Slušaj vest

U organizaciji Privredne komore Srbije i Razvojne agencije Srbije, do 14. maja u okviru dva nacionalna paviljona predstaviće se: ITN Group (Beograd), Master Food (Užice), Master Fruits (Beograd), Laki (Arilje), Budimka (Požega), Agranela (Valjevo), Agropartner (Lučani), Candy Rush (Beograd), Frigonais (Niš), Kinoko (Donji Matajevac), Miker Produkt (Aleksandrovac), Mirax Agrar (Beograd), PIP Food Group (Čenej), ZA Fruit (Valjevo) i Podgorina Voće (Osečina).

Srpske izlagače posetio je ambasador Srbije u Rijadu Dragan Bisenić sa kojima je razgovarao o mogućnostima poslovanja na ovom tržištu, potencijalima, prednostima i izazovima.

Proizvodni programi ovih kompanija obuhvataju ponudu smrznutog konvencionalnog i organskog voća, svežih jabuka, organskih džemova (sa i bez šećera), sokova, liofilizovanog, sušenog i čokoladiranog voća, sušenih i smrznutih pečuraka, konditorskih proizvoda, voćnih i kremastih preparata za industriju sladoleda, kao i proizvoda za pekarsku, poslastičarsku i konditorsku industriju, te voćnih kašica i pirea.

Sajam promoviše devet sektorskih celina i okuplja proizvođače mlečnih proizvoda, ulja, žitarica, voća i povrća, mesa i mesnih prerađevina, smrznutih i gotovih proizvoda, kafa i čajeva.

Ovo je treće izdanje manifestacije, a održava se u izložbeno-konferencijskom centru „Riyadh Front“, koji predstavlja vodeću poslovnu platformu za povezivanje izlagača sa predstavnicima najvećih maloprodajnih lanaca, uvoznika i distributera.

Programske celine fokusirane su na prezentaciju savremenih trendova u prehrambenoj industriji.

Na sajmu, koji obuhvata površinu od 244.000 m², učestvuje više od 1.000 izlagača iz 97 zemalja, a očekuje se preko 25.000 stručnih posetilaca. U okviru nacionalnih paviljona, pored Srbije, svoju ponudu predstavljaju i zemlje kao što su: Turska, Kina, Rusija, Egipat, Jordan, Bahrein, Oman, Tajland, Holandija, Kipar, Grčka, Austrija, Poljska, Italija, Švajcarska, Francuska, Nemačka, Portugalija, Singapur, Indija, Pakistan, Sirija, SAD i Kanada.

Sajam je svečano otvorio ministar industrije i mineralnih resursa Saudijske Arabije, Bandar Ibrahim Al-Horajef (Bandar Ibrahim Al-Khoraye).

unnamed (22).jpg
Foto: Zorana Delić

Izlagačima i posetiocima na raspolaganju je platforma „Tawasul Meetings Programme“ za organizaciju poslovnih susreta i komercijalnih pregovora, koja omogućava unapred zakazivanje sastanaka i direktan kontakt sa potencijalnim partnerima.

Tržište Saudijske Arabije predstavlja jedno od najatraktivnijih tržišta na Bliskom istoku i značajnu šansu za srpske kompanije, naročito u izvozu smrznutog i svežeg voća i povrća. Saudijska Arabija, kao jedna od najbrže rastućih ekonomija sveta, nalazi se u centru ključnih trgovinskih ruta koje povezuju tri kontinenta, i bogata je prirodnim resursima.

U cilju smanjenja zavisnosti od nafte i diversifikacije ekonomije, pokrenut je ambiciozni program „Vision 2030“, koji podrazumeva brojne ekonomske i finansijske reforme, osnaživanje privatnog i tercijarnog sektora i podsticanje održivog razvoja.

Saudijska Arabija ima mladu i obrazovanu populaciju od preko 34 miliona stanovnika, od kojih je više od 50 odsto mlađe od 25 godina. Ova zemlja je najveći potrošač mlečnih proizvoda među državama Zaliva, a ukupna vrednost potrošnje organske, gurmanske i zdrave hrane očekuje se da će premašiti 27 milijardi dolara.

BiznisKurir.rs