Slušaj vest

Proizvodnja novog modela uskoro bi trebalo da počne u Kragujevcu, gde se već proizvodi električni "fijat grande panda".

Na prostoru bivše Jugoslavije se već proizvodio Sitroen, i to tokom sedamdesetih godina prošlog veka. Sada se, više od pet decenija kasnije, francuski brend ponovo vraća u našu zemlju, zbog proizvodnje električnog sitroena C3.

Radi se o gradskom automobilu, dužine četiri metra, sa prtljažnikom od 310 litara. Jednim punjenjem može da pređe oko 320 kilometara. Kupci u Srbiji moći će da računaju i na pomoć države u iznosu od 5.000 evra prilikom kupovine ovog modela.

Petar Živković, sa sajta Auto Klub Srbija, kaže za Biznis Kurir da se očekuje da električni modeli uskoro siđu sa platforme u Kragujevcu.

- Platforma o kojoj se radi je savremena i sa iste će biti izbačeni prvo električni, a kasnije i hibridni modela sitroena C3, čija se proizvodnja očekuje ako ne ove, onda naredne godine. Pored tog modela i grande pande, radnici ce na ovoj traci proizvoditi i male Avendžers džipove – rekao je on.

Vladimir Vasić direktor BBS Capital investment Group-a kaže da Srbiji treba izvoz, prvenstveno zbog ograničenja domaće tražnje.

- Nama bi značilo da se i vozni park naše zemlje takođe podmladi, a da se za male preduzetnike i privrednike da neka posebna subvencija za kupovinu ovih modela. Sitroen C3 bi mogao da bude dobar zamajac privredi i rastu izvoza, prilivu investicija i tome slično – kaže.

Dodaje da je dobar primer auto-industrije upravo Češka, gde se na 10 miliona stanovnika proizvede 1,8 miliona vozila godišnje, a da se tu možemo ugledati i na Slovačku i Mađarsku. Po njegovom mišljenju, mi moramo da se krećemo u toj zoni, te da nam treba više ovakvih fabrika, bez obzira da li se radi o proizvodnji sitroena ili grande pande.

Takođe, sitroen C3 je proglašen automobilom godine u Srbiji.

biznis.kurir.rs