DVA DETALJA NA AUTOMOBILU KOJA PRIMETE SAMO VULKANIZERI: Niko ne zna čemu tačno služe, ali ako nisu "pod konac" mogu da naprave štetu
Gume često imaju crvene i žute crte, naročito kad su nove, a one su važna pomoć pri montiranju gume na felnu i pri balansiranju. Gume, naravno, nisu savršene i na njima postoje male nesavršenosti.
Zbog toga neki proizvođači koriste ove oznake kako bi označili bitna mesta na gumama i ukazali vulkanizerima na ono što treba da rade.
Žute crte označavaju mesto na gumi gde je težina najmanja. To može biti zbog razlike u konzistenciji gume, ispupčenja na bočnoj strani ili neke druge nesavršenosti, piše HAK revija.
Bilo koji od ovih razloga čini da je taj deo gume lakši od drugih delova na spoljašnjem rubu. Taj deo gume treba da se poravna sa ventilom na felni.
Crvene crte označavaju mesto sa najvećim radijalnim odstupanjem i varijacijom radijalne sile. Nije samo teško proizvesti savršeno izbalansiranu gumu, već je i veoma teško napraviti savršeno okruglu gumu.
Ove crte olakšavaju balansiranje, jer označavaju maksimalnu tačku varijacije radijalne sile, odnosno kada se guma vrti, sila koja deluje na gumu i naplatak biće najveća u oblasti crvenih crta.
biznis.kurir.rs/HAK revija
KAKVI SU NOVI USLOVI ZA PENZIONISANJE? Pomerena starosna granica za odlazak u penziju, evo koliko će još morati da se radi