Slušaj vest

Kvalitet proizvoda potvrđen je radioizotopskom analizom nezavisne specijalizovane laboratorije Isotoptech Zrt.

"Uspešan proizvodni test potvrđuje da je MOL Grupa tehnološki spremna za proizvodnju alternativnih sintetičkih goriva, što je deo dugoročne strategije Shape Tomorrow", navodi se u kompanijskom saopštenju.

HVO je proizveden korišćenjem ulja od ljuski indijskog oraha, a biokomponenta proizvedena na ovaj način obrađena je zajedno sa sirovom naftom. MOL Grupa već godinama koristi ko-procesuiranje u rafineriji na Dunavu u Sasalombati: ovaj proces smanjuje emisije tradicionalnih goriva mešanjem biljnih ostataka, jer se bio i fosilne komponente obrađuju simultano tokom proizvodnje.

Proizvodni test potvrdio je da gorivo sadrži traženi odnos HVO.

U isto vreme, rafinerija MOL Grupe u Bratislavi sprovela je još jedan proizvodni test, kojim je takođe proizvedeno održivo avio gorivo (SAF) korišćenjem ko-procesuiranja. U ovom slučaju, kompanija je takođe stvorila vrednost od otpada: obrađeno je delimično rafinisano jestivo ulje zajedno sa tradicionalnim sirovinama.

Test je pokazao da je proizvodna jedinica u rafineriji Bratislava, koja se koristi za proizvodnju standardnog avio kerozina, takođe pogodna za proizvodnju održivog avio goriva.

Trenutno, vrlo malo rafinerija u svetu proizvodi SAF. Slovnaft je tako postao jedna od prvih rafinerija koja je sposobna da proizvodi avio gorivo koje zadovoljava zahteve kvaliteta postavljene za SAF.

U kontekstu ciljeva EU za zaštitu životne sredine, SAF treba da čini dva odsto ukupne potrošnje avio goriva već od ove godine, a ovaj procenat će se postepeno povećavati svake godine. Udeo SAF-a treba da raste na šest odsto do 2030. godine, na 20 odsto do 2035. godine, i na 70 odsto do 2050. godine.

Ovi zahtevi će se primenjivati na sve letove koji polaze iz EU, bez obzira na destinaciju. Slovnaft, kao i MOL Grupa, takođe sarađuju sa Fakultetom za aeronautiku Tehničkog univerziteta u Košicama na testiranju SAF avio goriva.

Kurir Biznis/B92.net