Odlično je kad EU propagira popravke umesto zamena uređaja, jedino je mali problem što se nije prvo setila da proveri kako će te popravke izgledati u stvarnosti.

Čitateljka koja se obratila jednoj hrvatskoj redakciji mogla bi svašta da ispriča o nemogućnosti da ostvari svoja prava iz garancije, i to za mašinu za pranje sudova kupljenu od renomiranog proizvođača. A priča ide ovako - gospođi se nakon 29 meseci pokvarila mašina za koju je imala garanciju u trajanju od pet godina, pa se obratila firmi od koje je kupila kako bi joj omogućili servis.

U početku je sve izgledalo u redu do trenutka u kom nastupa obrt - nakon što u kompaniji saznaju kako je njena mašina ugrađena u Ikea kuhinju, javljaju se s neverovatnim zahtevom.

- Poštovana, iz servisa smo dobili molbu da izvadite mašinu iz Ikea kuhinje, uređaj je montiran po njihovim standardima. Nakon što izvadite mašinu, molim Vas da se javite - stajalo je u mejlu koji je dobila iz pozivnog centra.

Prvo je mislila da je šala, ali onda je shvatila da nije.

profimedia0112645136.jpg
Profimedia 

Nestručno rukovanje

- Oni jednostavno ne žele da popravljaju uređaje ugrađene u Ikea kuhinje, odnosno potrošače uslovljavaju da ih sami izvade čime zapravo pada u vodu njihova garancija od pet godina - kaže čitateljka.

Kompaniji se potom obratila s reklamacijom - napisala im je kako instrukcija prema kojoj sama treba da izvadi mašinu iz kuhinje nije deo garancije koji insistiraju jedino da su uređaji ugrađeni po pravilima struke, a dodatno upozoravaju kako nestručno i neovlašćeno rukovanje uređajem isključuje prava iz garancije, što bi se definitivno dogodilo kad bi sama vadila mašinu iz kuhinje.

Kako bi rešila problem, obratila se medijima, koji su od kompanije brzo dobili odgovor koji se malo razlikuje od onoga što su slali čitateljki.

- Problem je u fronti mašine. Fronta je proizvođača Ikea i ona ne ide kao standardna fronta na vrata mašine za pranje sudova, odnosno nije montirana skladno uputstvima za montažu od proizvođača, ona je nešto udaljenija od vrata i drži se na dve kopče. Kopče, pri demontaži/montaži, ako nestručna osoba njima rukuje, pucaju i dolazi do mehaničkog oštećenja kuhinje, zbog toga demontažu fronte treba napraviti osoba iz trgovine Ikea, koja je montirala taj deo, a nakon demontaže fronta serviser će popraviti uređaj, uz produžetak garancije - stoji u odgovoru.

BiznisKurir/Jutarnji list