Mate Rimac predstavio je u Rimac kampusu novu Neveru R, i pritom dao lokalnim novinarima malo bolji uvod u poslovanje Rimac Automobila.

Kako je rekao, kompanija Rimac Technology trenutno ima ugovorene poslove vredne 2,9 milijardi evra, a dodatni projekti u pregovorima takođe su vredni oko tri milijarde evra.

"Radimo sa nekim od vodećih proizvođača automobila, kao što su BMW, Porsche i Hyundai. Rimac Technology je u svojim počecima razvijao i proizvodio tehnologiju za male, ograničene serije automobila, ali sada je ušao u fazu velikoserijske proizvodnje", naveo je Rimac.

"S druge strane, u Bugatti Rimcu radimo na razvoju nekih od najnaprednijih automobila današnjice. Imamo prodatih hiperautomobila u vrednosti od dve milijarde evra, čija proizvodnja već traje ili će uskoro započeti", dodao je on.

Kako je objasnio, postoje tri firme koje su jasno odvojene.

"Bugatti Rimac, gde pravimo najzanimljivije i najsnažnije i najskuplje automobile na svetu, onda Rimac Technology koji radi tehnološki sistem za druge proizvođače, ali i za nas. I treća firma je Verne, naš robotaksi", rekao je Rimac, navodi Index, prenosi b.92.

"Ja sam i dalje najveći vlasnik sa 23% udela. Svaki put kad uđe novac u firmu, naravno, meni udeo pada. Imamo više od 800 miliona evra stranih investicija u firmu, ali i dalje sam najveći vlasnik, uz mene su Porsche i SoftBank", pojasnio je.

Krajem juna predstavljen je Bugatti Tourbillon, kako navode, najiščekivaniji luksuzni automobil godine koji je rasprodat u 250 primeraka, a isporuka kreće 2026. godine.

Reč je o prvom Bugatti modelu koji je u potpunosti dizajniran i razvijen u okviru nove kompanije pod upravljanjem Matea Rimca, a u Hrvatskoj se radi dizajn, zajedno sa podružnicom u Berlinu, kao i kompletan R&D i proizvodnja komponenti i prototipova, dok se sklapanje automobila nalazi u "rodnom mestu" Bugattija u Francuskoj.

"Do 2029, 2030. smo rasprodati sa Bugattijem. Znači, ne može se da se kupi", napomenuo je Rimac.

Kako Rimac dodaje, isporučeno je 39 Nevera, i "ne skriva da nisu rasprodate".

"Bugatti je vrlo snažan brend sa jakom tradicijom i on je rasprodat. Mi smo sa Neverom novi brend, ali bez Nevere ne bi bilo ni Bugattija ni Rimca. Već smo prodali i prvu Neveru R, nadamo se da će i to krenuti. Limitirana je na 40 komada", rekao je Rimac.

Kurir.rs/Nezavisne novine/Prenela S. Č.