Etihad kupuje i poljski LOT?
Foto: Reuters

Moguća privatizacija

Etihad kupuje i poljski LOT?

InfoBiz -
Ukoliko se postigne dogovor, LOT će biti četvrta evropska avio kompanija u kojoj će Etihad posedovati vlasnički udeo posle udela u irskom Er Lingusu, nemačkom Er Berlinu i našoj Er Srbiji

VARŠAVA - Etihad ervejz pregovara sa poljskom vlastima oko kupovine Poljske aviokompanije LOT. Navodi se da su pregovori već u poodmakloj fazi, ali mogu i da potraju nekoliko meseci dok ceo proces ne bude završen, prenosi Aviation week.

Već nekoliko godina, pokušaji da se LOT privatizuje ostali su bezuspešni. Tamošnje Ministarstvo finansija koje kontroliše većinu državnih firmi i njihovu privatizaciju, hoće da podrži najnovini plan restrukturalizacije aviokompanije pod istim uslovima.

Poljska vlada nije baš mnogo raspoložena da uradi nešto više za zaduženu aviokompaniju, jer ima sopstvene probleme sa budžetom i ograničavaju je pravila EU o državnoj pomoći. Prošlogodišnji neočekivani gubitak od 38 miliona evra bio je dobar povod za najnovije inicijative oko prodaje, koje bi mogle, konačno da budu uspešne.

Ukoliko se postigne dogovor, LOT će biti četvrta evropska avio kompanija u kojoj će Etihad posedovati vlasnički udeo posle udela u irskom nacionalnom avioprevozniku Er Lingus, drugoj po veličini nemačkoj aviokompaniji Er Berlin i našem aviprevozniku Er Srbija.

Niko iz LOT-a još nije ništa komentarisao, a portparol Etihada je kratko rekao "mi nikada ne komentarišemo glasine i spekulacije."

Predstavnici poljskih vlasti izjavili su da je potraga za strateškim partnerom za LOT u toku. Poljski avioprevoznik u većinskom državnom vlasništvu LOT ove godine je zatražio je novu finansijsku pomoć u visini od 88,3 miliona evra u okviru novog plana reorganizacije. Program restrukturalizacije je osnovni uslov za to da Varšava dobije saglasnost za državnu pomoć od Evropske komisije. LOT je u decembru prošle godine već dobio finansijsku inekciju od države od 400 miliona zlota, koju je takođe odobrila EU.

LOT je već potrošio veću količinu državnog novca tokom više pokušaja da opstane u konkurenciji većih kompanija i niskotarifnih avioprevoznika. U 2012. godini firma je, zbog otpisa manjih aviona "embraer", koje je koristila za evropske letove, zabeležila gubitak od 400 miliona zlota. Te godine kompanija je otpustila 360 radnika, a očekuje se da će i od sada zaposlenih 1.700, deo morati da napusti firmu.Etihad ervejz je postao najbrže rastući avio-prevoznik u istoriji komercijalne avijacije i jedna od najuspešnijih kompanija .Etihad, osnovan 2003. godine, nastoji da sklopi partnerstva s aviokompanijama širom sveta boreći se s konkurentima Katar ervejz i Emirejts, sa sedištem u Dubaiju.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track