EU UVODI VISOKE CARINE NA KINESKE ELEKTRIČNE AUTOMOBILE! Odluka koja će imati DALEKOSEŽNE POSLEDICE, objavljeni svi detalji
Evropska komisija je danas, devet meseci nakon pokretanja antisubvencione istrage po službenoj dužnosti, uvela privremene kompenzacione dažbine na uvoz električnih vozila na baterije (BEV) iz Kine, saopšteno je danas.
Na osnovu postupka ispitivanja, Komisija je zaključila da lanac vrednosti BEV u Kini ostvaruje korist od nepravednih subvencija, koje mogu dovesti do ekonomske štete za proizvođače električnih vozila iz EU.
U postupku ispitivanja ispitane su verovatne posledice i efekat ovih mera na uvoznike, korisnike i potrošače električnih vozila u EU, saopštila je Komisija.
Konsultacije sa kineskom vladom intenzivirane su poslednjih nedelja nakon razmene mišljenja između izvršnog potpredsednika Valdisa Dombrovskisa i kineskog ministra trgovine Vang Ventaoa. Kontakti se nastavljaju na tehničkom nivou u cilju postizanja rešenja u skladu sa STO, a koje na adekvatan način rešava zabrinutosti koje je izrazila Evropska unija. Svi usaglašeni rezultati ispitnog postupka moraju biti efikasni u rešavanju utvrđenih štetnih oblika subvencionisanja, dodaje se u saopštenju.
Pojedinačne tarife primenjene na tri kineska proizvođača u uzorku su:
BYD: 17,4%;
Geely: 19,9%;
SAIC: 37,6%.
Ostali proizvođači u Kini, koji su sarađivali u istrazi, ali nisu bili uključeni u uzorak, podležu prosečnoj ponderisanoj dažbini od 20,8%. Carina za ostala preduzeća koja ne sarađuju je 37,6 odsto.
U poređenju sa stopama objavljenim 12. juna 2024. godine, privremene naknade su blago korigovane naniže na osnovu komentara o tačnosti kalkulacija koje su dale zainteresovane strane.
Ove privremene naknade primenjivaće se od 5. jula 2024. godine, najduže četiri meseca. U tom vremenskom okviru, konačna odluka o tarifama mora biti doneta glasanjem zemalja članica EU. Nakon usvajanja, ova odluka bi bila konačna na period od pet godina.
Komisija je 4. oktobra 2023. zvanično pokrenula antisubvencionu istragu po službenoj dužnosti u vezi sa uvozom električnih putničkih vozila na baterije poreklom iz Kine. Takva istraga mora biti okončana u roku od najviše 13 meseci od njenog pokretanja. Konačne mere moraju biti uvedene najkasnije 4 meseca od uvođenja privremenih naknada. Privremene kompenzacione dažbine su obezbeđene garancijom (u obliku koji odredi carina u svakoj državi članici) i mogu se naplatiti pod određenim okolnostima samo kada je doneta odluka o uvođenju konačnih dažbina.
Nakon redovnog postupka zaštite trgovine, države članice će glasati o privremenim merama, pismenim postupkom i prostom većinom, najkasnije 14 dana od dana objavljivanja privremenih mera. Ovo glasanje će se odvijati po takozvanoj savetodavnoj proceduri.
Podsetimo, ovu istragu najavila je predsednica Evropske komisije Ursula fon der Lajen13. septembra 2023. godine tokom svog govora o stanju Evropske unije. Ta odluka je zasnovana na rastućoj zabrinutosti zasnovanoj na dokazima o nedavnom i brzom porastu izvoza jeftinih električnih vozila iz Kine u EU.
– Komisija sledi stroge pravne procedure u skladu sa pravilima EU i STO, omogućavajući svim zainteresovanim stranama, uključujući kinesku vladu i kompanije/izvoznike, da iznesu svoje komentare, dokaze i argumente, ističe se u saopštenju Evropske komisije.
(Kurir.rs/Jutarnji list/Preneo: Đ. M.)
MINISTAR MALI U ISTANBULU: Predstavlja ekonomske rezultate Srbije i projekat Expo 2027 - Biće uručene i 2 nagrade