Crveni jastog (Red Lobster), koji je doneo pristupačne škampe i jastoge u Ameriku srednje klase i prerastao u najveći lanac restorana sa morskim plodovima na svetu, podneo je zahtev za bankrot.

Kompanija je saopštila da ima više od milijardu dolara duga i manje od 30 miliona dolara u gotovini. Planira da proda svoje poslovanje svojim zajmodavcima, a zauzvrat će dobiti finansijska sredstva da ostane na površini. Očekuje da će u međuvremenu nastaviti da zatvara restorane.

Crveni jastog, poznat po svojim krekerima od čedar preliva, rakovima i jelima od škampa, raširio se širom zemlje tokom 80-ih i 90-ih. Bijonse je 2016. spomenula Crvenog jastoga u svojoj pesmi "Formation", opisujući dovođenje romantičnog partnera u Crveni jastog, što je izazvalo porast prodaje.

shutterstock-536281207.jpg
Shutterstock 

Sa 578 restorana u 44 države i Kanadi, Red Lobster opslužuje 64 miliona kupaca godišnje i donosi dve milijarde dolara godišnje prodaje, navela je kompanija u svom podnesku o bankrotu. Jedan od pet repova jastoga kupljenih u Severnoj Americi kupuje Crveni jastog.

Ali, nedavno loše upravljanje, konkurencija, inflacija i drugi faktori su srušili Red Lobster, kažu analitičari i bivši zaposleni u Red Lobsteru. Godine nedovoljnog ulaganja u marketing Red Lobster-a, kvalitet hrane, usluge i nadogradnju restorana narušavaju sposobnost lanca da se takmiči sa rastućim lancima brzih i brzih usluga.

profimedia0211304192.jpg
Profimedia 

Pionirski lanac

Crveni jastog je pokrenuo 1968. godine Bil Darden, arhitekta ležerne revolucije u restoranima u Americi, a General Mils je ubrzo kupio restoran. Crveni jastog je kasnije postao deo restorana Darden, vlasnika Olive Garden i drugih lanaca.

Godine 2014. Darden je prodao Red Lobster Golden Gate Capital, privatnoj investicijskoj kompaniji, za 2,1 milijardu dolara. Od 2020. godine, distributer morske hrane Thai Union Group, sa sedištem na Tajlandu, najveći je akcionar Crvenog jastoga. Thai Union poseduje 49 odsto kompanije.

profimedia0309290434.jpg
Profimedia 

Ali Crveni jastog se borio pod Tajlandskom unijom.

Broj kupaca koji dolaze u Red Lobster pao je za 30 odsto od 2019. i samo se malo poboljšao od pandemije. Ranije ove godine, Thai Union je rekao da će se odustati od Red Lobster-a i dobiti gubitak od 530 miliona dolara na svojoj investiciji.

BiznisKurir/Mondo