ŠTA MUČI PUTARE NA AUTO-PUTU MILOŠ VELIKI: Do probijanja Munjinog brda ostalo još 900 metara, ne zavisi sve od putara
Foto: Printscreen/RTS

austrijska metoda

ŠTA MUČI PUTARE NA AUTO-PUTU MILOŠ VELIKI: Do probijanja Munjinog brda ostalo još 900 metara, ne zavisi sve od putara

InfoBiz -

Auto-put 'Miloš Veliki' trebalo bi do kraja godine da bude produžen za novih dvadesetak kilometara. Najzahtevniji objekti na deonici od Pakovraća do Požege su tuneli Laz i Munjino brdo. Iz Ministarstva saobraćaja i infrastrukture očekuju tokom ove godine završetak radova na ukupno 83 kilometra auto-puteva.

U nastavku auto-puta 'Miloš Veliki', od Pakovraća do Požege na deonici od 20 kilometara, grade se tuneli, mostovi i nasipi, a nepristupačan teren i nepredvidiva priroda diktiraju dinamiku.

Miloš Veliki, autoput Požega, Munjino brdo, tunel Laz, tunel
foto: Printscreen/RTS

Posle probijanja za sada najdužeg tunela u Srbiji, intenzivirani su radovi.

U tunelu Laz već je asfaltirano oko dva i po kilometra.

Nikola Miljković iz Javnog preduzeća 'Putevi Srbije' navodi da su u obe cevi tunela završeni glavni građevinski radovi, što znači da se prelazi u drugu fazu koja predstavlja elektromašinsko opremanje tunela.

- Trenutno imamo oko 70 radnika, što naših, što podizvođača koji rade pre svega na finim radovima - kaže Miljković.

Miloš Veliki, autoput Požega, Munjino brdo, tunel Laz, tunel
foto: Printscreen/RTS

U obe tunelske cevi je postavljeno 147.995 metara nosača kablova ili 82 odsto, objašnjava Vladimir Petrović, rukovodilac službe nadzora radova u tunelu Laz.

- Ti nosači su postavljeni u kaloti, odnosno u svodu tunela i u horizontalnim kablovskim kanalima - objašnjava Petrović.

Od tunela Laz u narednih gotovo osam kilometara gradi se 12 mostova i tri nadvožnjaka i stiže se do tunela Munjino brdo.

Do probijanja Munjinog brda ostalo je još otprilike 900 metara – uprkos predviđanjima, radovi su usporeni.

Miloš Veliki, autoput Požega, Munjino brdo, tunel Laz, tunel
foto: Printscreen/RTS

Gradnja tunela po novoj austrijskoj metodi

Nikola Miljković iz 'Puteva Srbije' navodi da je tri stotine metara od početka tunela postavljena oplata za sekundarnu oblogu, a u ostatku tunela se rade drugi radovi.

- Znamo da smo malo u zakašnjenju, probali smo da uvedemo radove koji mogu paralelno da se rade u svrhu ubrzanja. Moramo da poštujemo neke rokove i stvarno se trudimo - kaže Miljković.

Tunel Laz dug je 2.843 metra, a Munjino brdo stotinak metara manje.

Oba tunela se grade po novoj austrijskoj metodi.

Miloš Veliki, autoput Požega, Munjino brdo, tunel Laz, tunel
foto: Printscreen/RTS

Kao probleme izvođač izdvaja rešavanje imovinskopravnih odnosa, konfiguraciju terena i podzemne vode.

Pored mašinskog iskopavanja, moralo je da se buši i miniranjem.

Gradnja deonice je počela 2019. a radove izvodi kineska kompanija – rok od 36 meseci uveliko je premašen.

Nikola Miljković navodi da se saradnja sa Kinezima izdvaja u odnosu na sve ostale poslodavce.

Miloš Veliki, autoput Požega, Munjino brdo, tunel Laz, tunel
foto: Printscreen/RTS

- Kineski izvođači su programirani na rad i njihova parola je da nema odustajanja - ističe sagovornik iz 'Puteva Srbije'.

Od probijanja tunela Munjino brdo i završetka radova na objektima, zavisi i otvaranje deonice kojom bi se od Čačka do Požege putovalo petnaestak minuta.

Tuneli Laz i Munjino brdo na Koridoru 11, osim što su identični po metodi izgradnje, ali i po dužini, ono što je karakteristično za oba tunela jeste da će imati 11 veza između obe tunelske cevi, po dve velike za kamione i automobile u slučaju nezgode i devet pešačkih.

1 / 12 Foto: Printscreen/RTS

(Kurir.rs/RTS)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track