BEOGRADU ZA DLAKU IZMAKAO "POSAO": Kinezi će električne automobile već od marta proizvoditi u ovom gradu u komšiluku
Mađarska vlada odlučila sa 118,6 miliona evra subvencionisati nadogradnju infrastrukture potrebne za firmu brzorastućeg kineskog diva.
Radovi na izgradnji kompanije električnih automobila koju u Segedinu gradi kineska kompanija BID počeće 1. marta, a proizvodnja u junu sledeće godine.
Nedeljnik piše da je i Beograd bio u igri za izgradnju ove kompanije, ali da je na rang listi kineskog proizvođača zauzeo drugo mesto sa 503 boda, dok je Segedin imao – 511 bodova.
Inače, BID je u četvrtom kvartalu prošle godine postao najveći prodavac električnih automobila i tako prestigao glavnog konkurenta Teslu. BID-ovi planovi su biti među pet najvećih prodavaca električnih automobila u Evropi (približno 750.000 vozila godišnje).
Zašto se kineska kompanija odlučila za Segedin kao lokaciju svoje prve evropske proizvodnje električnih automobila dosad nije konkretno objašnjeno, pa je ostala nedoumica je li jedini razlog to što je mađarska vlada odlučila sa 118,6 miliona evra subvencionisati nadogradnju infrastrukture potrebne za firmu ili zato što je Mađarska najavila svoje namere da se uključi u proizvodnju litijumskih baterija.
No, mnogo je intrigantniji podatak o tome ko su sve bili potencijalni kandidati, odnosno konkurenti Segedinu za gradnju fabrike. Prema pouzdanim izvorima, kandidati su bili belgijski Gent, Sofija i Beograd.
Na temelju tačnih kriterijuma kineski proizvođač napravio je rang listu na kojoj je Segedin zauzeo prvo mesto sa 511 bodova. Drugo mesto pripalo je Beogradu as 503 boda, Sofija je imala nešto više od 100, a Gent je na četvrtom mestu.
(Kurir.rs/Poslovni dnevnik)
STOLE HITNO PRODAJE KUĆU I PLAC ZA SAMO 10.500 EVRA! Imanje kod Paraćina ima i bunar i voćnjak, a interesovanje kupaca je ogromno