SVRHA KOMPANIJE NE SME DA BUDE SAMO PROFIT: Ljudi su suština uspeha svakog biznisa
Tehnologija čini poslovanje pametnijim, a humanizacija mudrijim. Peta industrijska revolucija ima za cilj stvaranje odgovornog, održivog biznisa koji je fokusiran na ljude, a u savremenom svetu, u 21. veku, postalo je najvažnije da se prepozna da su ljudi suština uspeha svake kompanije, zaključeno je na Forumu menadžera Srpske asocijacije menadžera.
Prema rečima dr Marjane Brkić iz Centra za promociju nauke istakla važno je da angažovanje krene od svakog pojedinca lično, a promene prakse u privatnom i poslovnom okruženju veoma su bitne i ostvarivanje rezultata moguće samo ako se sve to radi i udruženim snagama.
Za Mišu Lukića, član UO SAMa važno je pitanje zašto više niko ne priča o ljudima u biznisu, jer je činjenica da digitalizcija i automatizacija neće doneti rezulate bez humanizacije biznisa:
- Biznis je najmoćnija institucija na svetu, a do skoro je imao odgovornost samo prema akcionarima, a od 2019. godine, kad je potpisan memorandum o tome da blagostanje ne sme da ide samo akcionarima, već da se deli na sve one koji pospešuju biznis, na zaposlene, dobavljače, lokalnu zajednicu i društvo. I ako na njih gledamo kao na ljudska bića sa ljudskim potrebama, izgradićete zajednicu istinski motivisanih, angažovanih i lojalnih ljudi koji posvećeno doprinose boljitku vašeg biznisa.
Solidarnost je veoma važna za stvaranje zadovoljnih zaposlenih.
- Ljudskost u ovim savremenim vremenima mora da bude u prvom planu i u tom konktekstu, kad govorimo o zaposlenima, moramo da vodimo računa da lideri budu inspirativni, da se empatija ukoreni, da se razumevanje podrazumeva, a prilagođavanje uđe u naviku. Istovremeno, veoma je važno i voditi računa o povećanju lojalnosti, kako bi se svako osećao da pripada mestu gde radi - istakao je Dragomir Kostić.
U poslednje vreme beleže se pozitivne promene od biomedicine, digitalne tehnologije i transparentnosti koje one omogućavaju, međutim, sve to ima dve strane.
- Digitalne tehnologije su glavni uzročnik otuđenosti. Naši ljudi praktikuju hibridni model rada, a za veštačku inteligenciju nismo sigurni da li se više radujemo ili bojimo. Pitanje koje moramo da postavimo jeste šta je to što mi kao biznis treba da uradimo da bismo imali bolje sutra. Vreme je da se vratimo korenima, postulatu da je biznis od ljudi za ljude i da u kreiranju vrednosti uzmemo u obzir i održivost. Važno je da pronađemo način kako da sačuvamo ljudski pristup biznisu i radost na poslovnom planu - navela je Nina Elezović.
Humanizacija biznisa nikad neće biti iskorenjena i veoma je važna u poslovanju. Kompanije rukovođenje svrhom, a ne samo profitom pobeđuju i njih će birati i zaposleni koji žele da rade u takvom okruženju i klijenti koji će želeti da koriste njihove proizvode.
- Snaga koju imamo kao kompanija nam pokazuje da možemo da uradimo nešto za društvo i zajednicu, da vodimo računa da uvek ističemo preuzimanje odgovornosti, inovativnost, jednostavnost i ljudski dodir. Cilj nam je da delujemo kao snaga dobra u izgradnji otpornijeg, pravednijeg i humanijeg društva - objasnio je Dragan Filipović.
Ključ je da se iskreno veruje da svrha kompanije nije samo profit, već da se pomažu zajednica i ljudi i kroz usmeravanje na održivost poslovanja i kompanije i klijenata zajedno stvaramo bolju i lepšu Srbiju i region u kome živimo i da naša deca nađu što više razloga da ostanu ovde, zaključak je sa Foruma menadžera.
kurir.rs
"VAŽNO JE DA SE POVEZUJEMO" Vučićev govor na Sajmu "Vinska vizija Otvorenog Balkana": Malo koji deo naše privrede je snažno napredovao kao vinarska industrija