Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović rekao je u Skupštini Srbije da prva linija metroa počinje da se gradi na proleće iduće godine.

Momirović je, obrazlažući Predlog zakona o metrou i gradskoj železnici, rekao da Srbija želi da ima racionalan pristup u izgradnji, da tehnologija bude najsavremenija, ali da, sa druge strane, metro ne treba "ni da pršti od luskuza" ni da bude po uzoru na one u Indiji.

- Želimo da metro bude brz, racionalan i efikasan i da služi Beograđanima. Svi na društvenim mrežama dele (fotografije i snimke) kolone automobila, a u perspektivi gužve će biti još veće jer se ekonomski standard udvostručio u poslednjih šest-sedam godina - rekao je Momirović u Skupštini Srbije.

Ministar je istakao da je temelj izgradnje metroa fiskalna konsolidacija koju je Srbija sprovela.

Prema njegovim rečima, metro će se graditi po modelu pariskog metroa, a građani Beograda će izabrati kako žele da izgledaju šinske kompozicije.

Momirović je naveo da će prva linija ići od Železnika preko Makiša, Žarkova, Belih voda, Požeške, parka na Banovom brdu, Ade Ciganlije, Sajma, Mostarske petlje, Savskog trga gde će se, kako kaže, ukrštati sa drugom linijom.

Slede Trg republike, Skadarlija, Dunav stanica, Pančevački most, železnička stanica Karaburma, Višnjička, Mirijevski bulevar, Sedma gimnazija, a poslednja stanica je Mirijevo.

O stanovima za pripadnike snaga bezbednosti

Na dnevnom redu sednice su i izmene Zakona o planiranju i izgradnji kojima se uređuje rok za pribavljanje upotrebne dozvole za objekte ili radove kojima je odobrena građevinska dozvola.

Poslanici će raspravljati i o izmenama i dopunama Zakona o posebnim uslovima za realizaciju projekta izgradnje stanova za pripadnike snaga bezbednosti, kojima se propisuje, između ostalog, da će u prizemlju stambene zgrade investitor moći da izgradi i prostor namenjen za komercijalne delatnosti sa sadržajima potrebnim stanovnicima budućeg stambenog naselja.

Kad je reč o izmenama i dopunama Zakona o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama, njime se predlaže uvođenje registra izdatih brodarskih knjižica, registra brodskih dnevnika i registra izdatih ovlašćenja članova posade brodova unutrašnje plovidbe kao i razmena podataka sa odgovarajućim evropskim registrima, a sve u cilju bezbednosti plovidbe.

Poslanici bi trebalo da razmotre i predlog za člana Saveta Regulatornog tela za elektronske medije koju je podneo Odbor za kulturu i informisanje.

Druga linija, kaže Momirović, kreće od Železničke stanice u Zemunu preko Novosadskog puta, stadiona u Zemunu, Aleksandra Dubčeka, zgrade opštine Novi Beograd, Merkatora, gde će se, dodaje, ukrštati sa trećom linijom metroa za koju se sada radi idejno rešenje.

Ta treća linija će se kretati od Kvantaške pijace, Bežanije, Surčina, Arene, Ušća, Pristaništa. Trga republike, Narodne skupštine, Višegradske, Prokopa, Vitanovačke, TC Stadion, Braće Jerković, Stepe Stepanović, Trošarine i Banjice.

Rekao je da se o projektu metroa priča od 1971. godine, ali da će ova vlast taj projekat realizovati i da na proleće počinje izgradnja prve linije metroa.

(Kurir.rs/Tanjug)